Disappear Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Hei! For å få en ting klart, jeg har ikke designa noe siden 04, så jeg er ganske rusten for å si det slik. Jeg har nå laget et design som jeg ikke er helt ferdig med , derfor ønsker jeg tilbakemeldinger på hva jeg kan forbedre : - ) http://i431.photobucket.com/albums/qq39/lerbakk/design2.jpg Update: http://i431.photobucket.com/albums/qq39/lerbakk/design3.jpg Update 2: http://i431.photobucket.com/albums/qq39/lerbakk/design4.jpg Ønsker saklige svar bare Takk. Endret 16. september 2008 av Lerbakk Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Du har brukt sånn ferdig template ja? Blir det i ren html eller kan du PHP ? Designmessig så det greit ut, spør du meg :-) Sjøl har jeg laga denne sida. Ikke akkurat profft, men den fungerer greit (i de fleste browsere) Der er det også brukt noe ferdiglagde templates. Lenke til kommentar
Disappear Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Ferdiglagde templates : - p ? Jeg har designa den fra scratch, ferdiglagde templates har ikke slik tekst i menyen eller : - p + de har sånn "Your logo here" og slikt : - p Eneste som er premade her er headeren, som er gratis stockphoto Blir vell i HTML og css tenker jeg Takk for svar :- D (siden din var invalid btw) Endret 16. september 2008 av Lerbakk Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 I see :-) Så bare sånn ut siden det stod et utenlandsk navn på copyrighten i tillegg til ditt, for å ikke snakke om det som stod der med grå skrift ... Hva slags type side er det du lager da? Bare sånn personlig hjemmeside for fun? Lenke til kommentar
Disappear Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 nja , jeg går media å komunikasjon, så jeg å en venn i klassen lager en side om media liksom, han liker foto å skriving og slikt, mens jeg liker web, så vi kommer til å lage en side om slikt. Han kommer fra Brazil, derfor det er utenlandsk navn i copyright Det som sto i grå skrift er Lorem Ipsum, brukes somregel til å vise eksempel på tekst eller hvordan jeg skal forklare det fylle inn litt på siden bare. Noen flere ? Lenke til kommentar
QBab Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Syns det var bra, eneste at bildet øverst var litt stort. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Ville likt og sett en hover funksjon på knappene, og en egen stil på den knappen som var aktiv (siden), ellers veldig fin side, enkelt og greit, du kunne kanskje hatt et bilde i teksten for og dele opp, men ellers veldig grei layout. Lenke til kommentar
Disappear Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Takk, QBab: Når siden blir kodet, så kommer den til å bli dynamisk. Dvs, siden utvidder seg ettersom innhold kommer på den, å da blir header mindre, i forskjell til innholdet liksom. Famen: Jeg kommer til å ha det, Aktiv side blir sikkert kursiv eller understreket, og hover blir det motsatte (understreket eller kursiv) Men det tar jeg når jeg kommer til den delen hvor jeg skal kode siden Takk for fine tilbakemeldinger, noen som synnes jeg bør endre på noe? Lenke til kommentar
Disappear Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Beklager dobbeltpost, men kommer med en liten oppdatering. http://i431.photobucket.com/albums/qq39/lerbakk/design3.jpg Der er det slik som Famen mente (Tror jeg?) med bilde og slikt. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jepp, noe slikt jeg mente Men du kan dra bilde litt lengre ned, slik at det ikke blandes med overskriften, og linken til artikelen (Les hele artikelen her), burde dras litt lengre mot venstre, slik at den stemmer overens med den siste T'en i "Header Tekst" (slik at det ligger på linje) Lenke til kommentar
Disappear Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Skal gjøre det : - ) Takk for tilbakemeldinger! *Edit* Update 2: http://i431.photobucket.com/albums/qq39/lerbakk/design4.jpg Endret 16. september 2008 av Lerbakk Lenke til kommentar
Disappear Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 tar en liten bump her jeg : - p Noen tilbakemeldinger på update 2? Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 tar en liten bump her jeg : - p Noen tilbakemeldinger på update 2? Du har ikke fortalt oss hva slags innhold du skal fylle siden din med, eller hva du tenker å bruke siden til. Jeg sliter veldig med å gi deg fornuftige tilbakemeldinger av den grunn. Hvis dette er en sider der du skal skrive om biler, så passer ikke akkurat bildet i header. Håper du tar tegninga? Ellers så bør du se på tekstjustering: *Meny står ikke på linje med noe som helst. *Punktene i menyen står ikke på linje med noe som helst. *Header tekst står heller ikke på linje med noe som helst, og signaliserer en form for diagonal: Med hva? *Artikkeloverskrift er ikke hverken sentrert, venstre justert, eller høyre justert. Hva skal denne balansere mot? *"les hele artikkelen her" flyter ikke med teksten, står ikke på linje med noe som helst, eller står på egen linje. *Som om ikke dette er nok, så balanserer ikke footer mot noe som helst, ei heller i justering. Det er lagt ut tips om slike ting i les før du poster tråden. Frode Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Tråden stenges da trådstarter ikke viser noen interesse for å utbedre emnetittel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg