Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråkket over for en mnd siden

anette875

Anbefalte innlegg

Ankelen er fremdeles hoven. Bare lurer på hvor lang tid det kan ta før hevelsen forsvinner helt? Har ikke vært hos legen, men har tråkket over på den foten en gang før og da var det et leddbånd som var helt/delvis revet av (husker ikke helt hva legen sa:P). Han gjorde ikke noe med det da og sa jeg skulle trene opp ankelen osv. Den gang forsvant hevelsen etter 2-3 dager, men foten var lilla i ca en mnd etterpå.

Denne gangen var kun foten lilla i noen dager, men ankelen fremdeles litt hoven og det gjør vondt å bøye foten mot siden. Har riktignok blitt bedre, men de siste 2 ukene har jeg ikke merket noen særlig forandring. Virker som det tar en evighet før det blir bra :/ Kjenner ikke noe når går eller hvis jeg jogger, så da går det vel greit å være med på gym?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Jeg slet leddbåndet i ankelen i gymmen i 10klasse. Noe som resulterte i at jeg fikk støttebandasje som jeg skulle bruke i en halvannen måneds tid før det skulle være bra.

Det er nå litt over 4 år siden og jeg sliter enda med ankelen og har vondt til tider. Til tider går det fint, men jeg må være forsiktig dersom jeg "går turer i skog og mark". Mye er nok grunnet dårlig oppfølging og delvis uforsiktighet fra min side. Så pass godt på. Når man først har tråkket over, er det jævlig lett å trå over igjen. Bruk støttebandasje regelmessig og særlig når du er i fysisk aktivitet. Helst et års tid, noe jeg angrer på at jeg ikke gjorde.

Har forresten hørt at jeg kan få noe erstatning for ankelen med tanke på at det skjedde på skolen og at den enda ikke er bra... :hmm:

Lenke til kommentar

Høres mye ut som min ankel :p Jeg kjente det i hvertfall et år etterpå hvis jeg vridde foten til siden. Og siden jeg tråkket over første gang har den kjentes litt ustødig ut. Så må være litt ekstra forsiktig når jeg går i ulendt terreng som i skog og mark. Må innrømme at jeg ikke har vært så flink til å trene opp ankelen, men må vel kanskje gjøre noe med det nå.

Skolen har vel ansvaret hvis noe skjer med en elev mens han/hun er på skolen, så da høres det jo rimelig ut at du kan få erstatning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...