Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc, viftene går men svart skjerm [Løst]

Anbefalte innlegg

Fikk ny pc idag som jeg har satt sammen, men får ikke noe bilde på skjermen. Hardisken, cd-rommen og viftene starter fint opp, men ikke noe bilde og heller ikke noe pip (hvis det skal komme noe pip). Er ikke lys i tastaturet og heller ikke noe lys på hovedkortet (vet ikke om det skal være det heller). Har testet med 2 gamle PCI skjermkort og en annen strømforyning, men med samme resultat. Har også testet den nye strømforsyningen i en annen pc, og der virker den fint. Noe jeg kan ha gjort galt som gjør at det ikke funker, eller er det noe som er deffekt? Har resat BIOS flere ganger.

MSI P31 NEO2-FR

Intel Core 2 Duo E7200

Geil Black Dragon 2 GB PC6400

Xpertvision 8600 GT

Endret av trondbue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har koblet alt sammen på nytt flere ganger ute at det har gjort noe forskjell. Er vel ikke noe mer enn de 2 strømkotaktene på hovedkortet som må kobles til får å kunne teste? Finner ikke noen strømkontakt på skjermkortet.

Har et annet helt nytt hovedkort liggende, men kan jeg ødelegge dette ved å teste? PSU har jeg jo testet i en annen maskin, der den funket, men hvis CPU eller RAM er ødelagt kan vel ikke det ødelegge det nye hovedkortet? Ikke lyst til å ødelegge noe mer..

Lenke til kommentar

Okay, da ligger ikke problemet lite sansynlig i skjermkortet. Kan være noe feil med ram'en, evt. hovedkortet. Sjekk også at kjøleribba til CPU sitter ordentlig nedi socketen, ellers kan det også skape krøll som det her.

Endret av Pinkey
Lenke til kommentar

Regner ikke med det er skjermkortet nei. Kjøleribba sitter i grunne veldig hardt, presser mer enn det jeg hadde trodd den skulle.. Men kan det skade noe å teste CPU og RAM på et annet nytt hovedkort jeg har? Lite lyst til å ødelegge noe mer.. :p

edit: Kommer ikke noe blink på tastaturet eller noe.

Endret av trondbue
Lenke til kommentar

Byttet nå ut hovedkortet,, koblet alt helt likt og brukte akkurat samme CPU, RAM, PSU og skjermkort som tidligere, og nå startet pcen opp som den skulle på første forsøk :yes: Må vel da være hovedkortet som er dødt? Har snakkes med PS, og skal levere det tilbake imorgen samtidig som det ligger et nytt å venter på meg:) Får bare håpe at det er feil på det, slik at jeg får tilbake pengene for det døde. Hørte at 80% av HKene de fikk inn virket fint under test..

Lenke til kommentar

Har funnet ut nå at jeg gjorde en liten tabbe. Viser seg at det ikke er HK som er dødt likevel, men den ene ram brikken. Prøvde først bare med det ene ram brikken da jeg testet det andre hovedkortet, og den må jeg ha glemt å teste alene i det først hovedkortet. Funker i hvertfall begge hovedkortene nå :D Men så fort jeg setter inn den ødelagte brikken starter ingen av hovedkortene, så får heller sende inn den da.

Edit: Var på PS idag og fikk ny brikke så nå virker alt:)

Endret av trondbue
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...