Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp med ping-angrep på internetten

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har en spillserver på internett som er ganske populær blant spillet det gjelder. Desverre fører dette til at det er noen idioter der ute på nettet som vil ødelegge for de som prøver å ha det morro.

Dette gjør de ved å true seg til å få høyere status o.l. på min spillserver, og hvis jeg ikke gir de dette, så resulterer det i at de "pinger" meg, dvs. at internetten min blir utrolig treig og så og si ubrukelig.

Er det noen som har noen tips til programmer/brannmurer eller lignende som kan hjelpe meg i å forhindre dette?

Lønner det seg for meg i det hele tatt å rapportere dette til ISPen min eller hans? Denne fyren er fra Sverige, og han bruker Telia som ISP, det har jeg funnet ut via IPen hans.

Noen som også har noen forslag til hvordan jeg kan finne ut IPen til den som "pinger" meg? Tror han også har fått hjelp tidligere fra en venn, og dermed vil sperring av hans IP/pinging ikke hjelpe ettersom vennen da kan fortsette å "pinge" meg? Forrige gang dette skjedde så utestengte jeg alle fra IPen den som pinget (fikk IPen fra spillet), men 30 sekunder senere hadde denne vennen skiftet IP, og så var han tilbake.

Håper noe av det ovenfor gir nok mening til at dere kan hjelpe meg, er ganske trøtt. Om dere trenger å vite noe mer eller ikke skjønner noe så bare si ifra.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du router? Såkalt ping-attack kan man ofte forsvare seg mot ved å sette terskler for hvor mange ping en maskin kan sende til deg før den automatisk blokkeres. Dette gjør du ved å sette parametre på router/firewalls slik at "ICMP"-pakker begrenses til f.eks. maks 10 per minutt.

Du kan evt. slå av ping-tjenesten slik at han aldri får noe svar på ping. (Men dette er ikke akkurat det aller beste valget).

Du kan finne ut IPen til han som pinger deg med flere verktøy, f.eks. en brannmur som PC-Cillin. Du kan bruke pakkesniffer/monitoren Ettercap.

Endret av TommyNator
Lenke til kommentar
Har du router? Såkalt ping-attack kan man ofte forsvare seg mot ved å sette terskler for hvor mange ping en maskin kan sende til deg før den automatisk blokkeres. Dette gjør du ved å sette parametre på router/firewalls slik at "ICMP"-pakker begrenses til f.eks. maks 10 per minutt.

Du kan evt. slå av ping-tjenesten slik at han aldri får noe svar på ping. (Men dette er ikke akkurat det aller beste valget).

Du kan finne ut IPen til han som pinger deg med flere verktøy, f.eks. en brannmur som PC-Cillin. Du kan bruke pakkesniffer/monitoren Ettercap.

Takk for svar! :)

Ja jeg har en router, en Dlink router, har den en slik innebygd funksjon? Vil den finnes på Security siden til routeren?

Men dersom jeg setter på denne funksjonen, hvor mange pakker tror du er nødvendig for meg å sette for å hindre at personer som bare spiller på serveren min også blir blokkert? Og eventuelt hvor mange pakker tror du må sendes fra denne personen per minutt for å oppnå å "pinge" meg til den grad at nettet mitt blir ubrukelig? Jeg har forresten en 10 mb linje.

Og har noen forslag til hvordan jeg kan teste at dette fungerer? Vil ikke endelig si til denne fyren at han kan dra et visst sted, for så å finne ut at dette ikke fungerer/at jeg ikke har gjort det riktig ved at han starter igjen... :)

Takk igjen for utrolig kjapt svar!

Endret av Tuftez
Lenke til kommentar

Sjekk under "Advanced network" om du har dette, og så WAN Ping.

Beskrivelse:

Pinging public WAN IP addresses is a common method used by hackers to test whether your WAN IP address is valid.

Enable WAN Ping Respond

If you leave this option unchecked, you are causing the router to ignore ping commands for the public WAN IP address of the router.

Lenke til kommentar
Sjekk under "Advanced network" om du har dette, og så WAN Ping.

Beskrivelse:

Pinging public WAN IP addresses is a common method used by hackers to test whether your WAN IP address is valid.

Enable WAN Ping Respond

If you leave this option unchecked, you are causing the router to ignore ping commands for the public WAN IP address of the router.

Er det dette du mener?:

http://img515.imageshack.us/my.php?image=firewall2kp8.jpg

Der har vi WAN Ping, er det det jeg skal skru på? Og hvordan kan jeg velge hvor mange "pakker" jeg skal blokkere? Og vil dette ha noe å si for de som spiller på serveren min?

Takk nok en gang! :)

Lenke til kommentar
Målrettede ping-attacks er ulovlig, så bare si fra til ISP din og hans. Han blir bannet når de går gjennom loggene sine og ser den enorme trafikken ut fra hans IP.

Takk :)

Jeg tenkte å ringe min ISP imorra og si ifra, da tenker jeg at jeg får sende en mail/ta en chat med noen fra Telia Sverige også i samme slengen.

Trenger de noe stødig bevis? Har "hørt" fra andre at ISPer neppe bryr seg med mindre man har allerede lagt fram logg o.l. fra angrepet. Syns selv dette hørtes sprøtt ut, ettersom jeg er kunden dems og han ødelegger servicen som de gir meg.

Men regner med at de burde komme med en løsning eller lignende ettersom jeg betaler for en tjeneste som jeg da ikke får utnyttet 100%.

Det skal bli rett og slett deilig å få denne fyren vekk fra internetten min, skulle likt å se trynet hans dersom det ender opp med en slags straff for han.

Lenke til kommentar
Målrettede ping-attacks er ulovlig, så bare si fra til ISP din og hans. Han blir bannet når de går gjennom loggene sine og ser den enorme trafikken ut fra hans IP.

Takk :)

Jeg tenkte å ringe min ISP imorra og si ifra, da tenker jeg at jeg får sende en mail/ta en chat med noen fra Telia Sverige også i samme slengen.

Trenger de noe stødig bevis? Har "hørt" fra andre at ISPer neppe bryr seg med mindre man har allerede lagt fram logg o.l. fra angrepet. Syns selv dette hørtes sprøtt ut, ettersom jeg er kunden dems og han ødelegger servicen som de gir meg.

Men regner med at de burde komme med en løsning eller lignende ettersom jeg betaler for en tjeneste som jeg da ikke får utnyttet 100%.

Det skal bli rett og slett deilig å få denne fyren vekk fra internetten min, skulle likt å se trynet hans dersom det ender opp med en slags straff for han.

Send en mail med logg og beskrivelse til [email protected]

Btw så kan det være et decon- eller zombie-attack slik at du logger en annen IP enn den angriperen faktisk bruker.

Men det er lite sannsynlig, sånne fjortissgamers bruker vel heller taperprogrammer, gjerne kalt "ping attacker 1.4" og lignende

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...