rvenes Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Vista føles kjappere på min Dell XPS 1330... Her må det være noke feil. Eg har installert vanlig Ubuntu siste versjon 64bit og lagt til nvidia driverene. Batteritiden er også dårlig, og vifta snurrer og går mykje meir enn i Vista. Load siste 1min 5 min og 15min er som følger 0.50 0.56 og 0.52 Er ikkje dette velig mykje? Laptopen har 4gb ram... Har køyrd alle oppdateringene som finnes trur eg. Noken tips? litt blank på linux fronten... Legger med eit screenshot... Her driver pc'n med ca ingenting... Edit: Etter litt om og men fant eg fram til "top" og da er det Xorg som stikker av med 40% av cpu'n min! What do to? Endret 15. september 2008 av Cornel Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Eg har også ein M1330, sliter med å få god ytelse i Arch 64bit. Tenkte eg skulle prøve å installere 32bit for å sjekke om det har noko å sei. Har du GeForce skjermkortet? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) God ytelse her i 32-bit Ubuntu. Vifteproblemer kan löses med i8k-utils eller dellfand (Google det og M1330 for aa finne guider) Er en del fikser som maa/kan gjöres paa den maskinen, selv om Dell selger den med Ubuntu i utlandet. Fölgende ting jeg fant som matte/kan fikses naar jeg kjöpte min: Fan Speed too high (i8k-utils)Hard Drive Spindown (hdparm-greier. Google it) Screen Light increases/decreases too fast (x) blacklist video (/etc/modprobe.d/blacklist) Sound too low (x) ök Front volume (maa endre noe i Voluminnstillingene for aa vise dette) https://wiki.ubuntu.com/LaptopTestingTeam/DellXPSM1330 Endret 16. september 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
carwash Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Om du har nvidiakort på denne, prøv de nye betadriverne. Ting har blitt MYE bedre. Drivere og veiledning finner du på www.nvnews.net sitt nvidia linux forum. S Lenke til kommentar
graastein Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 God ytelse her i 32-bit Ubuntu. Vifteproblemer kan löses med i8k-utils eller dellfand (Google det og M1330 for aa finne guider) Er en del fikser som maa/kan gjöres paa den maskinen, selv om Dell selger den med Ubuntu i utlandet. Fölgende ting jeg fant som matte/kan fikses naar jeg kjöpte min: Fan Speed too high (i8k-utils)Hard Drive Spindown (hdparm-greier. Google it) Screen Light increases/decreases too fast (x) blacklist video (/etc/modprobe.d/blacklist) Sound too low (x) ök Front volume (maa endre noe i Voluminnstillingene for aa vise dette) https://wiki.ubuntu.com/LaptopTestingTeam/DellXPSM1330 Hei. Jeg finner ikke i8k-utils når jeg søker etter dette med apt-get. Er det noen spesielle pakkebrønner jeg må aktivere for å finne denne? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hmm, kan hende ja... Google "Dell Ubuntu Repo" og se om du finner noe, tror ihvertfall det var d. Kan ogsaa hende du maa aktivere noen i Software Sources. Husker ikke helt. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Om du har nvidiakort på denne, prøv de nye betadriverne. Ting har blitt MYE bedre. Drivere og veiledning finner du på www.nvnews.net sitt nvidia linux forum. S Ok. Då prøver eg det før eg eventuelt går over til 32bit Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Eg har sjalta om til 32bit i allefall... Prøver det litt, men framleis er vifta ganske så hissig... CPU loaden er i allefall borte vekk på xorg'n nå. Har med nVidia 8400 kortet ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå