Snåsamannen Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Tittelen sier mye av det jeg lurer på, hvordan kan jeg finne ut hvor mange "entries" eller felt hver rad inneholder? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Vet ikke om jeg skjønner helt. Lurer du på hvordan du kan finne ut hvor mange kolonner en table har? EDIT: Om du har mysql neyre enn 5.0 SELECT COUNT(*) FROM INFORMATION_SCHEMA.COLUMNS WHERE TABLE_NAME='table_name'; Endret 16. september 2008 av Ekko Lenke til kommentar
Snåsamannen Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Var borti COUNT (*) i går kveld, men til ingen nytte. Klarte å kjøre det gjennom SQL programmet mitt, men når jeg skulle finne det ut i PHP gikk det desverre galt... Koden min er som føler... <?php mysql_connect("adresse", "brukernavn", "passord") or die(mysql_error()); mysql_select_db("blakk") or die(mysqlerror()); //Les // Hent all informasjon fra tabellen $cred2michael = mysql_query("Select COUNT(*) from cred where michael") or die(mysql_error()); echo "<b>Michael har fått".$cred2michael[1]." kudos</b><br /"; ?> Ingen syntaks error, noe galt med echoen der? Endret 17. september 2008 av Skagen Sensurerte adresse, brukernavn og passord. Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 $cred2michael er en resource, ikke et array. Du må derfor bruke mysql_fetch_row() først. Lenke til kommentar
Epower Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 <?php $cols = mysql_query("SELECT * FROM tabell"); echo mysql_num_fields($cols); ?> Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Bare i tilfelle du ikke har tenkt på det, så er det lurt å fjerne eller maskere passord og brukernavn (og gjerne url) før man legger kode ut. Lenke til kommentar
Snåsamannen Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Ekko, passordet og brukernavnet som orginalt lå der var ikke gyldig Bare dummy passord, ikke noe å uroe seg over. Vet godt at man ikke skal ha med de orginale passordene i poster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå