Jada-jada Skrevet 19. september 2008 Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 He he levetiden på dagens plasma er garantert opp til 30,000 timer dvs ca 15-20 år med vanlig tv bruk og tror vel man har byttet tv siden den gang. Nye kvalitets plamaskjermer er også alvorlig innbrenning totalt borte hvis dette var en ny info for deg. LCD leverer kunstige farger og bilder og kan ikke måle seg med plasma når det kommer til bildekvalitet og sortnivå som er ekstremt viktig ved film og tv sendinger generelt samt man får et mye mer naturlig bilde. Når det gjelder reaksjonstid etterslep så har plasma 0,00 mens de beste LCD skjermer ligger på 0,8Ms 0,4Ms og fortsatt sliter med etterslep i bilde og da snakker jeg om kremen av LCD skjemene... Som flere "eksperter" her på forumet bla annet en som jobber med tv hele dagen sier at billig tver kommer til kort i alle sammenheng og klarer ikke å heve seg eller er rett og slett ikke i nærheten av kvalitet mot kvalitets merkene. Mitt valg av tv ble gjort i flere deler, først leste jeg masse om erfaringer,tester så gikk jeg til Elkjøp på Lørenskog og så på mine favoritter og ja jeg prøvde DVD,PS3,Bluray på de jeg var int i. Jeg bestite under tvil en Panasonic PZ80 med full HD max oppløsning og knall spesefikk og hadde den i mitt hjemmemiljø i 14 dager men jeg ble ikke fornøyd og byttet til meg en LG PG6000 som var mitt andrevalg men ble klart mer fornøyd med denne selv om den ikke har full hd og så god oppløsning men leverer en klart bedre bildekvalitet både på HD og vanlige tv sendinger en min tilbakesende fullspekket PZ80 klarte.. Når det gjelder bildekvalitet så er det bildeprosessoren og kontrastnivå og rett og slett kvaliteten på skjermen som avgjør ikke full hd eller hd ready.. Å velge en billigtv samt et ukjent merke samt LCD blir for meg helt helt feil og jeg anbefaler egentlig bare LCD til de som bruker skjermen veldig mye til internett bruk men da av de beste skjermene.. Nå får man toppmodellen til Samsung til 9400,- og lillebroren A559 til rundt 8000,- dette er gode LCD tver så hvorfor da spare 2 lapper på en ting man bruker så mye? Når man i tillegg får knall plasma tver som PX80 og LG PG6000 for mellom 7-8000,- så blir det for meg uforstålig å velge din anbefaling forstå det den som kan. Lenke til kommentar
jonnis_76 Skrevet 19. september 2008 Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 Så gikk dette fra å være "har noen erfaring med Zepto" til et plasmacrusade fra jalla-jalla. Off-topic, som sagt er det sikkert mange andre tråder om dette. Hvis det er et helt ukjent merke hvordan vet du da at Samsung er bedre? Gode LCD skjermer som f.eks sony 40W4000 har et svartnivå på linje med plasma i følge tester. Så det med at LCD er så blass er vel like "teit" og utdatert som det jeg sa om innbrenning og levetid? LCD utvikler seg vel også? Nå har ikke jeg hatt en Sony ved siden av min så jeg vet ikke om/hvor mye bedre den er. Men som jeg sa i et av mine første innlegg så var jeg imponert over svartnivået. Det var i forskjell til en Samsung PC skjerm og i forhold til CRT TVen min. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 19. september 2008 Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Så gikk dette fra å være "har noen erfaring med Zepto" til et plasmacrusade fra jalla-jalla. Off-topic, som sagt er det sikkert mange andre tråder om dette. Hvis det er et helt ukjent merke hvordan vet du da at Samsung er bedre? Gode LCD skjermer som f.eks sony 40W4000 har et svartnivå på linje med plasma i følge tester. Så det med at LCD er så blass er vel like "teit" og utdatert som det jeg sa om innbrenning og levetid? LCD utvikler seg vel også? Nå har ikke jeg hatt en Sony ved siden av min så jeg vet ikke om/hvor mye bedre den er. Men som jeg sa i et av mine første innlegg så var jeg imponert over svartnivået. Det var i forskjell til en Samsung PC skjerm og i forhold til CRT TVen min. Jeg prøvde bare å svare på dine egne spørsmål til meg og hvis du da kritiserer meg for Off-topic og jalla-jalla i etterkant så konkluderer jeg bare med at argumentene mine var rett og slett for gode til at du klarer å forvare Zepto videre... Herregud det er ikke jeg som skal ha tv men man må da få komme med forslag og tips spesielt etter at trådstarter har vært innom både plasma og PX80 noe han klart burde velge kontra en billig Zepto LCD grunnet det er den beste tvn i denne prisgruppen uten om LG PG6000 da Lykke til "begge to" Endret 19. september 2008 av Jada-jada Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 19. september 2008 Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 Synd ingen seriøse el kjeder tar merket inn slik at man kunne sammenligne med de mot mer kjente merkene men er da redd Zepto interiserte ville valg noe annet uansett grunnet kvalitetforskjell... Kanskje, eller kanskje ikke. Dersom alle tenkte som deg ville det være umulig for nye merker å komme seg på markedet, uansett kvalitet. Det hadde selvsagt vært en fordel om de også solgte gjennom fysiske butikker slik at man kunne se dem i aksjon før de ble solgt, men det ville vært et fordyrende mellomledd. Ved postordrekjøp har man 14 dagers returrett, nettopp fordi man ikke har hatt anledning til å se varen før kjøp. Dersom man har lyst til å gi Zepto en sjans, bestill, pakk ut og skru på TV-en, og returner den dersom man ikke er fornøyd. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. september 2008 Nå synes jeg at dette diskusjonen har tatt en retning mot hvem som har høyest standard, noe tråden ikke er laget for. Grunnen til at jeg startet denne tråden er at jeg kom over den billige TV'en og lurte på om dette var et merke/produkt noen kunne dele erfaringer med. Jeg er ikke på jakt etter en billig TV, når jeg kjøper noe så liker jeg å kjøpe det beste. Men i følge spesifikasjoenen så skulle denne tv'e være veldig god... (?) Jeg takker forresten for alternativene som har blitt nevnt, skal ta disse til vurdering. Meeen, uansett mine hensikter bak å være interesert i denne TV'en, så avslutter vi samtalene rundt ALT som ikke har noe med erfaringer rundt Zepto produkter. Lenke til kommentar
jonnis_76 Skrevet 22. september 2008 Rapporter Del Skrevet 22. september 2008 Jeg har nå hatt TVen en stund og er fremdeles fornøyd. Nå har ikke jeg hatt hverken plasma eller LCD før men har brukt PC LCD skjermen til film og sånn. Kobler til laptop med VGA og det funker utmerket. Har ikke testa PC og HDMI enda. Har DVD og HD dekoder til HDMI og jeg syns bildet er veldig bra. Ser ingen etterslet og solnedganger ser bra ut, uten pixelering. Det ser best ut på HD kanaler men NRK osv går bra også. Analoge kanaler ville jeg ikke anbefale men det er jo ikke mange ukene igjen før de er saga blott. Dynamic-instillingen er det bare å ligge unna.. folk blir helt røde.. hehe. Men det mange instillinger og tror ikke det skal være så vanskelig å stille inn til de forskjellige stuene og lysforhold. Så lykke til med valget "alle samen"! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. september 2008 jeg har snakka med Zepto og de står for retur hvis jeg vil returnere TV'en på 14 dagersen. Venter og ser om de får opp forsikringen sin også får jeg ta en prat med fruen og se hva hun sier. Av en eller anna grunn mener hun at 42" blir litt mye på 20 kvm stue... :S Lenke til kommentar
jonnis_76 Skrevet 22. september 2008 Rapporter Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Tull og tøys! Kan vel ikke bli for stor? Vel.. Jeg sitter ca 3,5 meter unna og det er helt greit, men setter jeg meg nærmere så ser man jo pixlene. Er egentlig ganske glad at jeg ikke venta litt og gikk for 46" "De" sier jo ca 10" TV per meter fra tv... men 42" og sitte 2,5 - 3 meter unna skal vel ikke være noe problem. Men så veldig mye nærmere ville jeg vel ikke ha sittet. Endret 22. september 2008 av jonnis_76 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 23. september 2008 Rapporter Del Skrevet 23. september 2008 50 tommer og 3,5 avstand her "perfekt" Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. september 2008 Tror hun mener at den blir forstor i forhold til stua Men men. Trenger jo ikke å ta hensyn til sånn Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 23. september 2008 Rapporter Del Skrevet 23. september 2008 Tror hun mener at den blir forstor i forhold til stua Men men. Trenger jo ikke å ta hensyn til sånn Ikke første gang jeg har hørt dette fra jenter gitt, tvn skal ikke være fremtredende eller gi for et et stort fokus bort fra selve stua.. Er jo derfor mange mannfolk må bygge seg egne tv rom for tiden Lenke til kommentar
jonnis_76 Skrevet 24. september 2008 Rapporter Del Skrevet 24. september 2008 Jepps.. TV-stue eller hjemmekinorom.. Min samboer syns det var greit med 42" kunne også kansje gått opp til 46" mente hun! Det er dama si(mi) det! Men vi har jo stor stue/spisestue/åpen kjøkkenløsning. Så det er mye rom rundt TVen da. Ta en tommestokk, mål opp og klipp litt brunpapir og heng på veggen for å se størrelsen! Hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå