mesha Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Har nettop kjøpt 4gb minnepenn. Har lagt inn Ubuntu via Unetbootin. MSI Wind laptopen min greier å lese minnepennen, men ikke den stasjonære pcen. Grunnen til at jeg må instalere via USB minnepenn fordi den stasjonære pcen min klarer ikke å kjøre live cd. Jeg klarer å komme innpå selve menyen, men når jeg skal innpå selve oset (live) så kommer det opp en del feilmeldinger ang cd rommen tror jeg. Problemet er når jeg rebooter pcen, ordnet alt i bios med boot priorities først selvfølgelig, så kommer det bare opp en feilmeldig "Boot error". Har prøvd flere USB innganger, men hjalp lite. Her er specs hvis det skulle være noe nytte: Asus p5n-e sli Intel Core 2 Duo 6600 Noen så har opplevd lignende eller vet hva jeg skal gjøre? På forhånd takk! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Det kan høres ut som problemet er at maskinen ikke vil boote fra USB. Jeg ville prøvd en live-usb med DSL/Puppy Linux for å verifisere at det er maskinen, eller om det er Ubuntu live-usb'en evt et kompatibilitetsproblem. Du bør også skjekke om det er noen flere instillinger i bios du kan gjøre. Lenke til kommentar
mesha Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Tok å deaktiverte Floppydisk i BIOS. Nå kommer ikke lenger en error opp(brukte cd nå), men kun et par linjer hvor det blant annet står BusyBox. Noen så vet hvilken kommando jeg skal skrive inn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå