nekronos Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Dama har gått på p piller i over 5 månder sammenhengende (med mensen da ) Men så sjedde det så at vi hadde sex nå på søndag. Og hun skulle begynne på pillen i dag (nettopp ferdig med mensen). Men så oppdaget hun nå i kveld at p pillene har blitt stjålet. Broren hadde stor fest i helgen. haha.... Men jeg er ganske urolig nå. Kan hun bli gravid nå? Som sagt hun var nettopp ferdig med mensen + eggløsning skal vel komme ca 14 dager inni syklus? + rundt da er bare når man kan bli gravid? Slik jeg husker det i hvertfall. . . Dama har midlertidig bestemt seg for å gå en måned uten piller (og sex da naturligvis). Er det bare å håpe det går bra? Jeg er veldig urolig, vil ikke noe slik skal skje. . . Vi har diskutert angrepille, men det ville hun helst ikke pga den store hormondose greia. . Noe jeg kan gjøre? :S Takker for svar Lenke til kommentar
Right Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Angrepille funker helt fint. Mulig hun blir litt smådårlig, men det er overlevbart. =/ Er jo hormoner i p-piller også, og så lenge hun ikke bruker angrepiller ofte, så burde det virkelig ikke være noe problem. Men uansett, så er det alltid en sjanse for at hun er gravid. Vent noen uker, og ta graviditetstest, eller vent en måned (pluss litt til, fordi hun sikkert kommer til å være stressa for å få mensen, og da pleier den å utsette seg selv litt. Lumpent gjort, men..). Ellers er det vel ikke stort du kan _gjøre_, akkurat. Lenke til kommentar
nekronos Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Ahh.... nå ble vi endelig enige om at hun skal ta angrepille. Hvordan blir det med p piller? Kan hun begynne når hun får mensen igjen? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Det var godt hun tok pillen, med mindre dere ønsker dere barn. Hvem vet, kan jo hende uhellet var ute Ja, hun kan begynne på pillene når hun får mensen. Diverse leger og helsesøstre har også sagt til meg at man kan begynne på pillene utenfor menstruasjon, men da må man gå på dem en uke før de er trygge igjen. Lenke til kommentar
nekronos Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Vi er 16 år begge to.. så det blir ikke barn før om 10 år ( skole skole skole .... ) Lenke til kommentar
nekronos Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Et spørsmål til. . . I dag tok hun angrepillen, men hun tok også p pillen til vanlig tid (kveld). Går det greit? Kan man bruke p pillen sammen med angrepille? Hun skulle jo egentlig begynne på Mandag. I såfall, kan man ha sex? Mener å ha hørt at man ikke kan ha sex etter å ha tatt en angrepille, frem til neste mens da. Lenke til kommentar
Right Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Har dere (/hun) lest pakningsvedleggene i det hele tatt? Foreslår at hun gjør det, det står faktisk ganske mye info der. Nekter å tro at det er så mye enklere å spørre på et forum enn å lese litt på et ark. Uansett: hvis hun hoppet over en eller flere p-piller burde hun vente i alle fall en uke før hun kan regne seg som trygg igjen. Angrepille + p-pille funker helt fint, i alle fall med de pillene jeg tar. Hvis ikke, står det om det i pakningsvedlegget. Les og kos dere. Spesielt er "bivirkninger" et morsomt tema. Endret 16. september 2008 av Right Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Spurte på apoteket engang om dette, de ringte og konsulterte en lege og det skal gå greit å ta angrepillen sammen med p-pillen. Det er ikke skadelig, men hun vil bli dårlig. Pga den enorme mengden hormoner. Lenke til kommentar
Right Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Ikke alle blir dårlige. Men er en stor sjanse for at det skjer, ja. Men så lenge hun ikke spyr innen x antall timer (står i pakningsvedlegget), så er det greit. Litt ubehagelig, men greit. Lenke til kommentar
AmazinglyConfused Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Man er da beskyttet hele den pillefrie uken, så dersom dere ikke hadde sex etter at hun skulle ha startet med nytt brett, så skulle egentlig alt være i orden. Lenke til kommentar
Right Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Man er da beskyttet hele den pillefrie uken, så dersom dere ikke hadde sex etter at hun skulle ha startet med nytt brett, så skulle egentlig alt være i orden. Better safe than sorry. Og det er uansett bedre å ta en angrepille og få det ut av verden, enn å kanskje være usikker og vente en måned. Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Dama har gått på p piller i over 5 månder sammenhengende (med mensen da ) Men så sjedde det så at vi hadde sex nå på søndag. Og hun skulle begynne på pillen i dag (nettopp ferdig med mensen). Men så oppdaget hun nå i kveld at p pillene har blitt stjålet. Dere hadde sex på søndag. Hun skulle begynne med pille på mandag. Det finnes en viss sjanse for at du har sædceller som lever lenge, men høres ikke ut som noe problem. Spesielt siden hun akkurat har hatt mensen. Lenke til kommentar
Gjest Kyniker Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Dama har gått på p piller i over 5 månder sammenhengende (med mensen da ) Men så sjedde det så at vi hadde sex nå på søndag. Og hun skulle begynne på pillen i dag (nettopp ferdig med mensen). Men så oppdaget hun nå i kveld at p pillene har blitt stjålet. Broren hadde stor fest i helgen. haha.... Men jeg er ganske urolig nå. Kan hun bli gravid nå? Som sagt hun var nettopp ferdig med mensen + eggløsning skal vel komme ca 14 dager inni syklus? + rundt da er bare når man kan bli gravid? Slik jeg husker det i hvertfall. . . Dama har midlertidig bestemt seg for å gå en måned uten piller (og sex da naturligvis). Er det bare å håpe det går bra? Jeg er veldig urolig, vil ikke noe slik skal skje. . . Vi har diskutert angrepille, men det ville hun helst ikke pga den store hormondose greia. . Noe jeg kan gjøre? :S Takker for svar En angrepille er mindre slitsomt enn en unge dere skal oppdra de neste 20 årene Ellers så er sjangsen forsinnende liten, men dog teoretisk mulig. Ikke en gang piller i seg selv er 100% sikkert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg