Gå til innhold

Bør jeg kjøpe meg 360? Hvorfor?


Erlendz

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er glad i spill. Har både PS3 og Wii. PS3-en er utvilsomt mest brukt. Wii-en ble kjøpt fordi dama var interessert i det, og hun betalte halvparten. Har i de siste dagene spekulert litt i om jeg kanskje skal kjøpe meg en 360. Har langt fra bestemt noe enda, men leker litt med tanken. Trenger derfor noen innspill fra folk som kan svare på spørsmålene mine. :)

 

Grunnen til at jeg tenker litt på 360 er spillene jeg ikke kan få spilt på noen annen konsoll. Samt at konsollen er svært rimelig. Tenker også at flere av spillene jeg godt kunne tenke meg nå begynner å bli litt gamle. Kanskje de derfor kan kjøpes billig også?

 

Arcade er jo den billigste 360-en men den kommer ikke med noen harddisk. Pro koster litt mer, men har harddisk. Jeg lurer derfor på hvor viktig denne harddisken er. Vet det er snakk om 360-spill som skal kreve harddisk, men en harddisk kan vel enkelt settes inn i ettertid uten å bryte garantien hvis det skulle bli aktuelt? Er det mange spill som krever harddisk allerede ute?

 

Her er spillene jeg kunne tenkt meg:

Bioshock

Gears of War

Mass Effect

Halo 3

 

Vet at førstnevnte kommer til PS3 snart, men jeg regner med den kan plukkes opp til en billig penge til 360 isteden. Er dette spill som du finner i tilbudskurven i den lokale butikken? Krever noen av disse harddisk?

 

Er det noen andre MÅ HA spill til 360 som er eksklusive? Tenker da på spill som allerede er ute. Har ikke fulgt så veldig mye med på 360, så er ikke helt inne i det. Ser det kommer diverse godbiter som Fable 2 og Gears of War 2 også, så regner med det er noe å glede seg til med konsollen også.

 

Hva tror folket? Er det verdt det? Hvis ja, overbevis meg! Hadde satt veldig pris på fyldige gode svar. Vil helst ikke få svar fra skikkelige fanboys. Spesielt ikke om de foreslår at jeg skal selge min PS3 og Wii, for så å kjøpe en 360. Det er ikke aktuelt.

 

Takk på forhånd! :)

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er spesielt interessert i f. eks flyspill eller kræsje-som-en-galning-spill så er Ace combat 6 : Fires of Liberation og Burnout Paradise å anbefale!

 

edit:

 

Jeg synes ihvertfall det er veldig greit å ha en harddisk, eier selv en Elite med 120 GB lagringsplass. Slipper å tenke på at du må slette demoer/videoer og sånt på en grei stund.

De spillene du har interesse av er vel ganske billige nå, siden noen av de anses som lanseringstitler / tidlige titler.

 

Jeg mener, definitivt, at det vil være et godt kjøp! :thumbup:

Endret av DragonsHeaven
Lenke til kommentar
Vet det er snakk om 360-spill som skal kreve harddisk,

 

Tror det bare er Burnout som trenger harddisk.

 

 

men en harddisk kan vel enkelt settes inn i ettertid uten å bryte garantien hvis det skulle bli aktuelt?

 

Det er lett å sette inn, men en 120gb koster over 1000kr.

 

Bioshock

Gears of War

Mass Effect

Halo 3

 

Krever noen av disse harddisk?

 

Ingen av de spillene krever harddisk, men snart kommer det en oppdatering som gjør at du kan lagre spill på harddisken, og da er det greit med harddisk. Da slipper du bråk fra dvd-romen, og noen spill vil laste litt raskere.

Lenke til kommentar
Vet det er snakk om 360-spill som skal kreve harddisk,

 

Tror det bare er Burnout som trenger harddisk.

 

Okei. :)

 

men en harddisk kan vel enkelt settes inn i ettertid uten å bryte garantien hvis det skulle bli aktuelt?

 

Det er lett å sette inn, men en 120gb koster over 1000kr.

 

Hvor mye koster 60gb da? Eller 40gb? Har ikke bruk for så veldig mye.

 

Bioshock

Gears of War

Mass Effect

Halo 3

 

Krever noen av disse harddisk?

 

Ingen av de spillene krever harddisk, men snart kommer det en oppdatering som gjør at du kan lagre spill på harddisken, og da er det greit med harddisk. Da slipper du bråk fra dvd-romen, og noen spill vil laste litt raskere.

 

Okei. Ser utvilsomt fordelene med harddisk.

 

 

I tillegg er det gøy med ekstra maps, demoer og annet snacks. Jeg ville kjøpt pro.

 

Ser som sagt fordelene med harddisk, men har veldig lite penger. Derfor Arcade frister.

 

Eller kanskje Elite. På Elkjøp er det bare noen hundre kroner i forskjell, og da får du dobbelt så stor harddisk.

 

Elite er ikke aktuelt. Har som sagt lite penger. Har heller ikke bruk for så mye plass.

 

Ser Pro koster rundt 2200kr på nettbutikker. Kan jeg regne med samme pris på min lokale Spaceworld eller Elkjøp? Har jeg forstått det rett når jeg sier at både Arcade og Pro kommer uten HD-kabel, men med et nesten like godt alternativ? Samt at begge kommer med trådløs kontroll?

 

Er det ikke noen andre eksklusive knallspill 360 har å slå i bordet med enn de jeg listet opp? Tenker da på spill som allerede er ute.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Noen hundre? Det er en halv tusing skal jeg si deg :p

 

Men da er det jo med 60gb større harddisk og svart farge og da ;)

 

Ser Pro koster rundt 2200kr på nettbutikker. Kan jeg regne med samme pris på min lokale Spaceworld eller Elkjøp?

 

Ja, din lokale Elkjøp har sannsynligvis Xbox 360 60gb til 2200.

 

Har jeg forstått det rett når jeg sier at både Arcade og Pro kommer uten HD-kabel, men med et nesten like godt alternativ?

 

En HDMI kabel koster bare 129kr på Clas Ohlson. Når det gjelder HDMi-kabler kan du bare kjøpe det billigste du finner, ikke noen monsterkabler. Det eneste er hvis du skal ha lange kabler, da er det greit å kjøpe en litt dyrere kabel.

Lenke til kommentar
Hmmm, "shitkabel" har jeg ikke mye til overs for.

Ikke jeg heller :!: Regner med at du har HD-TV?

 

Edit: Hvis du kjøper Arcade vil du kanskje savne HD, harddisk og headset. Hvis du skal kjøpe alt dette i tillegg til Arcaden vil det bli mye dyrere enn en pro.

Endret av -drugiS-
Lenke til kommentar
Ser Pro koster rundt 2200kr på nettbutikker. Kan jeg regne med samme pris på min lokale Spaceworld eller Elkjøp?

 

Ja, din lokale Elkjøp har sannsynligvis Xbox 360 60gb til 2200.

 

Høres bra ut!

 

Hmmm, "shitkabel" har jeg ikke mye til overs for.

Ikke jeg heller :!: Regner med at du har HD-TV?

 

Selvsagt!

 

 

Arcade er uaktuelt nå. Harddisken er grei å ha. Samt at HD-kabel må kjøpes i tillegg. Ikke at det er dyrt, men det gjør at harddiskversjonen er enda nærmere i pris, så går for den hvis det blir kjøp.

 

Det jeg stiller meg mest tvilende til nå er hvorfor ingen har kommet med noen flere knallspill til listen min. Er det bare fire stk? Halo 3 er jeg svært usikker på om jeg skal ha hvis det eventuelt blir kjøp. Dermed bare tre sikre kjøp. Har ikke Microsoft mer å slå i bordet med?

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Liker egentlig det meste. Er kanskje spesielt glad i rollespill, fps og annen skyting. Festspill har jeg på Wii. Lips er maks uaktuelt! :p

 

Tenkte som sagt på eksklusive spill som allerede er ute. :)

 

Takk for listen. Lost Odyssey så meget bra ut!

 

Men de har ikke noen flere STORE eksklusive titler i tillegg til de fire jeg skrev i førsteposten?

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Det så litt spenstig ut. :p Er en lokalbutikk som tilbyr 3 valgfrie spill til 500kr i noen dager nå. Er ikke noen PS3/Wii spill jeg kunne tenkt meg, så det alene er jo en god grunn til å kjøpe 360. Skal sjekke litt rundt i butikkene i dag. Satser på en Pro til 2200kr. Finner jeg det tror jeg sannelig jeg kjøper! Da blir det eventuelt butikken med nevnte tilbud på spill etterpå. De må ha jo ha noen av de jeg vil ha!

Lenke til kommentar

Noen eksklusive spill:

Gears of War

Gears of War 2 (7. november)

Fable 2

Viva Pinata

Viva Pinata 2 (de er utrolig gode spill, samme hva folk sier)

Lost Odyssey

Forza 2

Saints Row

Saints Row 2

GTA IV Nedlastbart Innhold kommer om ikke lenge

Crackdown

Halo 3

Halo Wars

Lips

Red Alert 3

Left 4 Dead

Alan Wake

Banjo Kazooie

Mass Effect

Dead Rising

Ninja Gaiden 2

+++

 

Noen Arcade spill:

Braid

Castle Crashers

+++

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...