Fineschmecker Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Heisann! Når jeg har fullført VG3, kan jeg da ta meg et år ekstra for å ta opp diverse fag og fortsatt havne i primæropptaket? Eller havner jeg da i det ordinære opptaket (eller hva det heter)? Evt. om jeg kan ta opp igjen fag mens jeg er i militæret om jeg skulle "gidde" det? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Man havner ikke i primæropptaket med den poengsummen man får av å ta opp fag. Lenke til kommentar
Fineschmecker Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Jeg snakker om å ta fag som privatist og gå opp til eksamen vel å merke, skulle vel kanskje presisert det i førsteinnlegget. Gjør det saken annerledes? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Det gjør ikke saken annerledes, nei. Primærvitnemålskvoten er for kvalifiserte søkere somikke fyller mer enn 21 år i søknadsåret og har et vitnemål der alle fagene er tatt for første gang (uten forbedringer) Link til samordna opptak. Lenke til kommentar
Fineschmecker Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Oi, seriøst? Hva med ene kameraten min som tar matte R1 om igjen da? (Tidligere 2MX). Vil han da havne ilag med søkergruppen for ordinært opptak i stedet for primært? Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Oi, seriøst? Hva med ene kameraten min som tar matte R1 om igjen da? (Tidligere 2MX). Vil han da havne ilag med søkergruppen for ordinært opptak i stedet for primært? Han vil søke i begge kvotene, men den forbedrede karakteren vil kun telle i ordinær kvote. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå