Gå til innhold

En liten advarsel ...

Anbefalte innlegg

Vil med dette komme med en liten advarsel.

Har kjørt WinXP Pro Eval Engelsk i noen måneder. Eneste problemet jeg hadde da var at den hang under shutdown. Så fikk jeg WinXP Pro Pro Fullversjon Norsk. Samme problem der. Hang under avslutting. Greit nok. Det kan man leve med, men så!!! Søndag kveld mens jeg jobbet litt gikk maskinen plutselig i heng. Rare greier, men dog ikke uventet. Tidligere erfaringer med Windows ligger til grunn for det. Restartet maskinen, og i påloggingsmodus taster jeg inn passordet mitt, og hva skjer? Jo, Windows påstår jeg ikke har registrert programmet!!!! For så å logge meg av igjen. Jeg prøver en gang til, og pussig nok denne gangen kommer jeg inn. På èn betingelse: at jeg registrerer programvaren innen 7 dager. Greit nok. Men så kommer en melding om at Windows ikke finner registreringsinformasjonen?!?!? Ny kræsj etterfulgt av restart. Og atter en gang får jeg beskjed om å registrere programmet. På dette tidspunktet begynner jeg å svette litt og kjenner irritasjonen brer seg. Samme historie gjentar seg. Etter nytt forsøk slipper jeg inn kun for å oppleve at alt låser seg. Og så ... ved denne restarten kommer en melding om at systemet finner ikke NTLDR !!! og null niks mer skjer. Frem med WinXP CD'en, men neida, den påstår at Windows ligger inne fra før og nekter å installere. Frem med Win2k CD'en og joda, den går. Etter installering kan jeg med gru bare fastslå; alle dokumenter, innstillinger o.l. er borte vekk!! Ikke en dritt igjen. Bare noe rusk etter WinXP, noen kataloger jeg ikke kan aksessere pga. ugyldige brukerrettigheter! samt en programfilkatalog inneholdene tomme programkataloger!! Men programmene er vekk!! Har snakket med Microsoft om dette, men neida, de vet ikke noe om det. Helt ukjent problem for dem. Løsningen? hehe ... joda ... klassiker ... reinstallering er tingen. Og det har jeg nå også gjort, og siden jeg allikevel hadde Win2k cd'en fremme brukte jeg denne og velger å fortsette med det inntil MINST første servicepacken kommer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...