konduktans Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Som tittel sier. Jeg har en dritdårlig bærbar som trenger litt moro. Specs er (dessverre) kun PIII 700MHz, 128 MB RAM, 4 MB RAGE skjermkort(12" 1024x768 skjerm), 5400 RPM disk. Akkurat nå går diskusjonen i hodet mitt ut på om jeg skal legge inn XP eller Linux på den. Jeg tenker litt på å gjøre XP lettere og installere det, men får se hva det blir til. Hvis jeg går for Linux, kan noen gi meg en trinn for trinn beskrivelse av hvordan jeg får SC til å funke? Er forresten DSL. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Tror du må se på wine: http://www.winehq.org/ Wine is an Open Source implementation of the Windows API on top of X, OpenGL, and Unix. Sjansene er store for at du vet hva wine er... men om det fungerer på hw`en din + dsl kan jeg desverre ikke si noe om Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Har hørt såvidt om Wine, men aldri sett eller brukt det. Det skal visst funke med Wine så lenge det funker på windows, så får se om jeg får til noe! Det er mulig at det blir for komplisert for lille uerfarne meg Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Noen som veit hvilken Wine som passer på DSL? Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 sc kjører i dosbox både i Windows og i GNU/Linux. dersom du har battle net versjonen er det et Windows spill. bruk Windows. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Hvordan får jeg gjort Windows lettere? Har som sagt en dårlig pc, og vil helst gjøre alt litt mer responsivt Lenke til kommentar
05t3k4k3 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Du spør på feil plass, men ho Google veit det sikkert. Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Har hørt mye bra om nLite for å lage lettvekts Windows installasjoner. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Noen som veit hvilken Wine som passer på DSL? Skjekk i pakkesystemet til DSL du. Hvis ikke det fungerer så kompilerer du fra kildekode hentet fra winehq.org EDIT: hum, DSL bruker jo fortsatt 2.4 kernel. Kaan være det blir litt mer vrient å få den til å kompilere da, men bør ikke være noe problem. Endret 15. september 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Sorry for windows-spørsmål i feil kategori. Fikk raske svar i Windows-kategorien Jeg er absolutt nybegynner i Linux, så jeg veit ikke engang hvordan jeg legger inn Wine på en slik maskin. DSL så greit nok ut det, men det var et veldig stygt GUI imo. Windows legges inn, og Linux legges dessverre nok en gang på hylla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå