Fphonex Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 hei:) jeg sitter og kjeder meg, så prøver finne ut hvordan man kan kjøre en shutdown på en annen mans pc i samme nettverk? hadde vært gøy kunne det:) vet om at man kan sende en fil til vedkommende som han/hun åpner også slår den seg av, men er det en "raskere" metode, kanskje noe man kan skrive inn i cmd for og kjøre en instant shutdown? takker for svar:) fphonex Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Start -> Run/Kjør -> Shutdown -i Lenke til kommentar
Fphonex Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Start -> Run/Kjør -> Shutdown -i joda, men poenget er å ta shutdown på en bestemt pc.. f.eks kameraten min sin pc som heter "ruben" vet soppas at "shutdown -m" skal ha noen innvirkning, som jeg selv har prøvd, men finner ingen måte "sende" det.. har prøvd noe som jeg fant "shutdown -m //computername" men funka ikke hverken som ".bat" eller i "cmd" Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 I Shutdown -i kan man jo legge til navn på pc'er :S Lenke til kommentar
abrj Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Du har slaskene gal vei! For å slå av: gå ut i cmd, skriv shutdown -s -m \\maskinnavn For å restarte: gå ut i cmd, skriv shutdown -r -m \\maskinnavn Du kan også legge til tidsintervall med -t xx (hvor xx er sekunder, standard er 30 sekunder) Hvis du vil ha med beskjed benyttes -c "kommentar, maks 127 tegn" Lenke til kommentar
Fredrik. Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Må ikke den andre PCen aktivere noe før dette går? Eller er det faktisk så lett å restarte Pcer på et nettverk? Har jeg nesten vanskelig for å tro! Funka det Fphonex? Lenke til kommentar
Fphonex Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Du har slaskene gal vei!For å slå av: gå ut i cmd, skriv shutdown -s -m \\maskinnavn For å restarte: gå ut i cmd, skriv shutdown -r -m \\maskinnavn Du kan også legge til tidsintervall med -t xx (hvor xx er sekunder, standard er 30 sekunder) Hvis du vil ha med beskjed benyttes -c "kommentar, maks 127 tegn" okey takker for utfyldene svar:) prøvde ta slasken andre veien og:P men hadde ikke "-s -m" Må ikke den andre PCen aktivere noe før dette går? Eller er det faktisk så lett å restarte Pcer på et nettverk? Har jeg nesten vanskelig for å tro! Funka det Fphonex? skal teste de i morra:) så vil siifra om det da:) Lenke til kommentar
Fphonex Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 må nok aktivere den andre pc-en ja;) for fikk det ikke til:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå