andnet Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Har forsøkt å lage en XP cd til reinstallasjon, men har ikke helt gått veien til nå. Første cd`ene jeg brente ville ikke boote ved oppstart, pc`n bare loadet inn i windows med en gang. Så forsøkte å lese litt rundt dette, og fulgte stegene på denne siden Men når jeg da har brent ut cd`n og starter maskinen kommer dette opp: "Disk I/O error: Replace the disk and then press any key" Så det er tydeligvis noe jeg gjør feil her, men vet ikke hva. Noen tips?` Endret 17. september 2008 av andnet Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Å få CD-en til å boote er enkelt. Du trenger bare en .bif fil, så den er greit. Men linken\side du henviser fungerer ikke, så ...hva er det du prøver på? Kopierer du en plate du har fra før, eller? Lenke til kommentar
andnet Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Der skal linken fungere... Nei det er det, den gamle cd`en har fått seg et par hundre riper så har ikkje sjangs til å kopiere den. Har lastet ned denne versjon av XP som jeg da trodde bare var å brenne ut... er en utpakket mappe med innholdet, ikke noe ISO fil. Har sjekket opp mot min gamle cd (klarer såvidt å få lest namnet på filene og mappene Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Er det xp pro eller? Lenke til kommentar
andnet Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 right on Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Forumet har gått...bananas!!!!! Har falt ut og inn flerre ganger nå. Prøver igjen. (..fjernet vedlegg...ikke mer nødvengig nå vel?) Inni der er filen du trenger. Extension kan forandres til img eller noe annet hvis nødvendig. Den skal brennes som bootsector i cd ikke sant? ikke i cden sammen med XP filer. Bruker du noe Iso program eller, for å brenne? Endret 15. september 2008 av wiberos Lenke til kommentar
andnet Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 hmm ja.. altså... den filen skal jeg velge som "boot image" på samme cd som inneholder XP filene... har jeg forstått riktig? var noe slikt jeg prøvde på tideligere, men det var vel feil fil jeg hadde funnet Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Har laster jeg inn en bif fil for så å brenne Her trekker jeg ut en bif fil fra en original plate (det er bare for å vise den her) Kunne skriver mer men...., jeg faller ut hele tiden. Endret 15. september 2008 av wiberos Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 hmm ja.. altså... den filen skal jeg velge som "boot image" på samme cd som inneholder XP filene... har jeg forstått riktig? var noe slikt jeg prøvde på tideligere, men det var vel feil fil jeg hadde funnet Ja det er feil image det der. XP plata di er som en harddisk. Med ntldr osv og en bootsector (egenlig 4 sector med code) i CD som starter mini xp Lenke til kommentar
andnet Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Da er jeg nok et steg nermere vertfall... prøvde som du sa (eller slik jeg tolket det) Nå bootet cd`n ved oppstart, og kom inn på den blå skjermen der drivere blir lastet opp - like før installasjonen starter, men etter et par sekund kom denne feilmeldingen opp: "The file ochi1394.sys could not be found Setup failed. Press any key to restart" hmm... Lenke til kommentar
andnet Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Tyder det på feil med xp-installasjons-delen, eller boot-delen av CD`en ? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Tyder det på feil med xp-installasjons-delen, eller boot-delen av CD`en ? Ingen av delene. Men du mener nok ohci og ikke ochi. Det er filer du finner i i386 folder. Enten er filen ikke å finne (dårlig brent) eller at det er minne problemer. ohci1394.sys er ohci1394.sy_ før den blir extraktet. For at du skal ikke starte å stoppe installasjonen mange ganger, kan du på det tidspunkt, brenne en CD med bare i386 folder i. Den trenger ikke å være bootbart. Ved den første feilmeldningen vedrørende feil med en fil, kan du bare åpne og skifte cdplate, slik at du kan se om den klarer å kopiere over, mens maskinen er i arbeid. Får du mange feil med diverse filer, så er enten minne, dårlig brenning eller feil med cd-rom. CDplate eller plater du kan skifte til du finner filen det mangler, kan være mange, hvis du forstår. Lenke til kommentar
andnet Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 ja skjønner men dette er ikke under installsjon eller oveføring av installasjonsfiler, men ved loading av drivere før du i hele tatt velger hvor du vil installere windows osv, fikk ikke opp noe valg om å prøve på nytt el. lignende, bare "trykk en tast for å starte maskinen på nytt". skal prøve når jeg kommer hjem, og se om det går. har typ 6 plater som jeg har forsøkt å brenne ut med xp nå, kanskje en av dem går igjennom på denne filen Lenke til kommentar
andnet Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Da kom jeg endelig inn! Fikk trykt meg inn på autmatisk gjenoppretting eller noe sånt (F2) før feilmeldingen kom, og der byttet jeg til en av mine xp cd`er uten boot, mens den ventet på diskett. Og når jeg da gikk videre, kjørte den nye cd`en rett gjennom til installasjonsmenyen uten problem. Mange hjertelig takk wiberos! hadde jeg strevd lenge (og brent et utall cd`er forgjeves) uten hjelpen her. Får håpe det nå sitter til neste gang jeg skal fikse opp en slik cd, regner med det blir noen år til med bruk av XP. Mener jeg har brent xp cd før som helt vanlig data cd, uten å gå innom noe boot meny... jaja får la mysteriet ligge til neste gang. Endret 16. september 2008 av andnet Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Hei andnet jaja får la mysteriet ligge til neste gang. He,he....helt riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå