Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt rett under der ribbeina møtes

Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Du vet der ribbeina møtes foran på brystkassa, helt nederst, vel 4-5 cm under der har jeg startet å få vondt.

Før var det bare litt vondt når jeg presset inn på punktet, og når vibrasjonen fra hjertet slo, men når gjør det litt mer vondt. Fikk nesten ikke sove i går kveld fordi det var så ubehagelig.

Smerten varierer veldig, ligger jeg på rygg lenge nok kan det forsvinne, men det kan også bare gjøre like vondt.

Det har også kommet når jeg har spist noe mat, men har vart i flere timer etter det.

Har ikke planer om å dra til legen enda.

Noen som har erfart noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det væra kramper i mellomgolvet? Eg opplever det same, i periodar med mykje stress.

Kan væra ein fordel å sjekka det ut med legen, om du kjenner det i takt med hjarteslaga dine. Om kroppen min hadde byrja gje beskjed kvar gong hjarta slo, hadde eg bestilt legetime umiddelbart. (I teorien iallefall, har ein tendens til å nedgradera symptom eg og...)

Lenke til kommentar

Glemte å nevne at jeg hadde diare i 2 uke, men da kjente jeg ikke noe som helst, smerten startet å komme når diaren sluttet, smerten er værst når det er kveld, evt akkurat nå, må ta å legge meg ned litt, vondt i ryggen også.

Ja, får dra til legen, tenkte bare noen hadde det samme og visste hva det kunne være.

Lenke til kommentar
Glemte å nevne at jeg hadde diare i 2 uke, men da kjente jeg ikke noe som helst, smerten startet å komme når diaren sluttet, smerten er værst når det er kveld, evt akkurat nå, må ta å legge meg ned litt, vondt i ryggen også.

Ja, får dra til legen, tenkte bare noen hadde det samme og visste hva det kunne være.

Det høres ut som en mild kolitt. Dersom du har hatt sår i tarmen vil disse gjøre at du får diare, men når de gror kan det blir trange partier i tarmen som gjør at du får smerter.

Det kan tenkes at det er lurt å be om en utredning. Spesielt dersom problemet vedvarer og/eller du får blod i avføringen så vel som dersom du skulle få diare igjen.

Kiera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...