Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HP laptop starter ikke

Anbefalte innlegg

Det startet med at pcn frøs. Alt stoppet. Måtte holde inn powerknappen for å slå den av... Startet på nytt og kunne fortsette men etter noen timer skjedde det igjen... Til slutt så nektet den å starte... Den gikk i loop uten at skjermen slo seg på... (restartet selv etter 15 sek+++).

Prøvde på nytt neste dag og den fungerte omtrent bra... Tok da backup av alt jeg skulle og seint på kvelden skjedde det igjen.... Har ikke greid og starte den siden, har vært så heldig i enkelte tilfelle at jeg har komt helt frem til skrivebordet, og så fryser den... Nå har jeg prøvd 50-100 ganger uten at skjermen slår seg på i det hele tatt.

Følgende skjer når jeg slår den på:

Alle lys som skal lyse slår seg på, man hører viften starter og i det den skal til å boote så blir alt stille... Lysene lyser fortsatt... da snakker jeg om lysene for hurtigknapper o.l.

Eneste måten og få slått den av på er da å holde inne powerknappen i noen sekunder.

Har gjort følgende ting: Tatt ut alle strømkilder, for deretter og holdt inne powerkanppen, dette skal i følge hp sine sider tømme maskinen for strøm. Har også tatt ut ram-brikkene og satt dem inn på nytt. Ingenting av dette hjelper.

Min konklusjon er at hovedkortet har tatt dagen. På undersiden av pcn står det "1 year warranty". Men kan man ikke få dette på fabrikasjonsfeil? Pcn er straks 2 år (november).

Pcn er en 17" laptop fra HP og er av typen pav dv9041ea og jeg kjører win xp..

Er det noen som har en konklusjon eller råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...