Gå til innhold

Firma/ Butikk drømmen


chr232

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en av de "drømmerne" som drømmer om å starte egen bedrift/butikk. Jeg kommer på nye ideer hele tiden nesten, men finner ut att det ikke er potensiale for det her i Drøbak.

 

Jeg har ikke så mye penger som jeg kan starte med.. Kan max legge inn 150 000 .- i noe jeg har troen på.

 

Har du noen ideer som du vil dele? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det lenge siden jeg har vært i Drøbak, men kanskje noe av dette:

 

- En egen brusbutikk som nesten bare selger brus. Merker som Fontana, Grans, Ringnes etc.

 

- En tobakkbutikk med importert tobakk fra hele verden. Alle verdensdeler!! :p

 

- Fiskebutikk med UTROLIGE BRA priser. Merker som Sølvkroken!!

 

- En slags outlet-butikk med bare filmer til UTROLIGE PRISER!! :p

 

 

Nå vet jeg ikke hva dere trenger, ikke trenger i Drøbak. Kanskje det ville gjort seg med en av de to første punktene.

Angående økonomien så er jeg ikke helt sikker på hvor mye som trengs for å starte en bedrift, men det koster litt å registrere det. Kanskje du skal snakke med venner og bekjente og få de til å investere litt?? Eller kanskje finne en samarbeider da dere begge kan samarbeide om "sjappa".

 

Lykke til!

 

 

 

Zuv :)

Lenke til kommentar
Koster det ikke ca 100000 å lage AS?

nei, koster ike noe serlig, men man må ha 100000(eller er det kanskje 200000,-?, ikke sikker) i aksjekapital. men er ingenting her som tilsier at et AS ville vert det beste valget av foretaksform. enkeltpersonforetak er gratis å opprette og er mer lønnsomt enn AS.

 

import er jo en alltid god mulighet. Men største fordelen med å være selvstendig næringsdrivende er i mine øyne at du får en mulighet til å gjøre noe innenfor det du har lyst til. tenk gjennom forretningsmuligheter innenfor dine egne hobbyer og interesser, så kanskje ettervert gjennomføre en liten markedsundersøkelse for å se om det vil la seg gjøre.

Lenke til kommentar

Finn ut hva du selv mener du er god på?

 

Hjelper ikke å drive en fiskebutikk om du ikke har peiling, for å bruke eksemplene over.

 

Finn ut om det er noen som gjør det samme som du mener du er god på, og sjekk om de gjør det bra.

Gjør de det bra, så finn ut hvorfor de lykkes. Gjør det samme, men gjør det bedre!

 

 

Dette har jeg gjort, og jeg begynner å få gode resultater..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...