Shelby2008 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Skal gå til anskaffelse av nyere stasjonsvogn i prisklassen 250-300' og sliter litt med å finne noe med tilfredsstillende plass i cockpiten. Med 196 cm på strømpelesten blir utvalget litt begrenset føler jeg. Det skal samtidig være plass til 1 og kanskje etter hvert 2 barneseter. Automatgir er et krav, bensin eller diesel spiller ingen rolle da årlig kjørelende er ganske lav. Har prøvd litt forskjellig, men de som står for tur nå er Saab 9-5 og Volvo V70. Har hatt en kort tur i V70 for noen år siden og mener å huske at det ikke var veldig gromt med plass foran der. Noen anbefalinger fra folk med samme "problem"? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Har du prøvd BMW? Av erfaring så sitter man gjerne litt lenger ned mot gulvet i disse, noe som kan være en fordel for deg om du har litt lang overkropp. Mercedes er vel også verdt å prøve ut. Er jo store biler, som gjerne går endel som taxier og lignende, der plass ofte er en avgjørende faktor. Lenke til kommentar
Selle Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg er 192. Har ikke erfaring fra så mange biler, men dette er det jeg har prøvd: Saab 9-5: Litt lavt under taket hvis det er takluke, går fint hvis ikke Audi A6 (forige model, har ikke prøvd den nye): Går helt fint Vw Passat (forige model, har ikke prøvd den nye): Går helt fint, men høyderegulerbart sete kommer du langt ned mot gulvet BMW 5 serie (forige model, har ikke prøvd den nye): Går helt fint Golf stv(forige model, har ikke prøvd den nye): Det er bilen jeg har idag, med setet helt ned har jeg god plass, men plassen i baksetet er noe redusert bak meg. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 A6 går fint her (192), Tahoe går fint. Den nye dodge journey var det overaskende god takhøyde i synes jeg, den kan jo fåes som stasjonsvogn Lenke til kommentar
Swe Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Saab 9-5: Litt lavt under taket hvis det er takluke, går fint hvis ikke Personlig ville jeg holdt meg unna 9-5'en, rett og slett fordi det er en eldgammel konstruksjon. Bilen kom i 1997, om jeg ikke tar helt feil, og har bare fått ymse facelifts i løpet av de 11 årene den har vært på markedet. Dessuten er det jo en ny og betydelig mer moderne 9-5 på gang. Da ville jeg heller testet 9-3, om den ikke blir alt for liten. Lenke til kommentar
Shelby2008 Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Saab 9-5: Litt lavt under taket hvis det er takluke, går fint hvis ikke Personlig ville jeg holdt meg unna 9-5'en, rett og slett fordi det er en eldgammel konstruksjon. Bilen kom i 1997, om jeg ikke tar helt feil, og har bare fått ymse facelifts i løpet av de 11 årene den har vært på markedet. Dessuten er det jo en ny og betydelig mer moderne 9-5 på gang. Da ville jeg heller testet 9-3, om den ikke blir alt for liten. Ja, du har et godt poeng der, den begynner å se gammel ut. Hva med Ford Mondeo av nyere årgang, der skal det vel være brukbart med plass? Ford klinger ikke helt bra i mine ører, men den har jo fått mye skryt. Ellers tok jeg en titt på nye Honda Accord Tourer i går, da ble det litt fristende å legge på noen kroner... Veldig grei plass i kupeen, men litt dårlig bagasjeplass kanskje. Flott bil! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 V70 har bra med plass foran. Du kan også få den med integrerte barneseter bak som felles ned i setet. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Hva med Ford Mondeo av nyere årgang, der skal det vel være brukbart med plass? Ford klinger ikke helt bra i mine ører, men den har jo fått mye skryt.Ellers tok jeg en titt på nye Honda Accord Tourer i går, da ble det litt fristende å legge på noen kroner... Veldig grei plass i kupeen, men litt dårlig bagasjeplass kanskje. Flott bil! Min erfaring med Ford Mondeo er alt annet enn bra, må jeg innrømme. Skandaløst dårlig merkeverksted (dette var i Østlandsområdet), og en mengde feil og problemer som ikke burde oppstå på en såpass ny bil (2003-modell). Mulig at nyeste modellen har fått et velfortjent løft i kvaliteten. Har ikke prøvd Honda Accord Tourer selv, men hjelpe meg så flott den ser ut! Dessuten har jeg visse anelser om at kvalitet og driftsikkerhet er på et litt høyere nivå en nevnte Ford. EDIT: Glemte å nevne at ja, Ford Mondeo er en overraskende romslig bil! I baksetet sitter til og med jeg, som er 1,90 høy, veldig godt. Endret 16. september 2008 av Swe Lenke til kommentar
WallStreet Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Er 1 cm høyere enn deg, så jeg vet ikke om du syns dette hjelper så mye, men når jeg låner volvo xc70 av faren min, så syns jeg at jeg sitter helt greit. Så du burde ha helt ok med plass i en v70 da antar jeg. EDIT: Kom på en ting og det var at kompissen min har en v70. Hvis det er ønskelig kan jeg sikkert prøvesitte den Endret 16. september 2008 av Fibber Lenke til kommentar
Shelby2008 Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Vet ikke om du syns dette hjelper så mye, men når jeg låner volvo xc70 av faren min, så syns jeg at jeg sitter helt greit. Så du burde ha helt ok med plass i en v70 da antar jeg.EDIT: Kom på en ting og det var at kompissen min har en v70 av forholdsvis ny modell kan prøvesitte den så kan jeg si hva jeg syns litt senere. V70 er vel en av de aktuelle bilene som tiltaler meg mest, så den er absolutt aktuell. Hørt at det har vært en del problemer med V70, men på senere modeller (2004-2006) bør vel det meste av sykdommer være luket bort? Angående BMW og Audi så er det vanskelig å finne eksemplarer innenfor budsjett som ikke har gått stygglangt, så de blir neppe aktuelle. Når jeg ser hva de aktuelle bruktbilene ligger på så heller jeg i øyeblikket mot å legge inn en bestilling på nevnte Accord Tourer. En topputstyrt Executive utgave med Automat havner på under 400. For 300 får jeg kanskje en 2005 modell V70 med akseptabel km stand, eller en A6/5-serie som har gått langt over 100 000. Accorden er nok mindre, spesielt bagasjen. MEN så er det jo nytt da....med 3 års garantii...Kalkulatoren går varm, hva høres mest fornuftig ut? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Det meste av sykdommer har blitt luket vekk ja. Min far har hatt V70 de siste 10 årene (bytter bil hvert 3 år) og på de seinere modellene så har han omtrent ikke hatt problemer i det hele tatt som ikke kan ha blitt fikset med en software update. Lenke til kommentar
iNTEGRALiS Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg er 205cm, har ikke noe særlig erfaring med Stasjonsvogn. Har prøvd en V70 og kan trygt si at jeg sitter komfortabelt i den. Lenke til kommentar
WallStreet Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Noen modeller av v70 sliter med problemer med forstillinga, men er ikke sikker på hvilke årsmodeller det gjelder, men det kan man sikkert søke seg fram til. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Når jeg ser hva de aktuelle bruktbilene ligger på så heller jeg i øyeblikket mot å legge inn en bestilling på nevnte Accord Tourer. En topputstyrt Executive utgave med Automat havner på under 400. For 300 får jeg kanskje en 2005 modell V70 med akseptabel km stand, eller en A6/5-serie som har gått langt over 100 000. Jeg synes også Accorden høres ut som en interessant plan. Som du sier, garantier og et bekymringsfritt vedlikehold i flere år, kontra potensielle (dyre) problemer med både Volvo, Audi og BMW. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Hva med subaru legacy? Jeg veit ikke om de nye modellene har det, men min fra '92 har høydejustering av setet.. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Hva med subaru legacy? Jeg veit ikke om de nye modellene har det, men min fra '92 har høydejustering av setet.. Ingen dum bil det heller! Driftssikker som få, og med den nye dieselen får man virkelig et kinderegg: Lavt drivstofforbruk (0,54 l/mil om jeg ikke husker feil) og permanent firehjulstrekk! Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Hva med subaru legacy? Jeg veit ikke om de nye modellene har det, men min fra '92 har høydejustering av setet.. Ingen dum bil det heller! Driftssikker som få, og med den nye dieselen får man virkelig et kinderegg: Lavt drivstofforbruk (0,54 l/mil om jeg ikke husker feil) og permanent firehjulstrekk! Jeg vil også si at permanent 4wd er et mye bedre sikkerhetsmoment enn esp..., så lenge man kan å kjøre da. Men de nye modellene har i tillegg noe stabilitetsprogram som heter VDC(?) Endret 16. september 2008 av RCP-88 Lenke til kommentar
WallStreet Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Da har jeg prøvesittet bilen, må si jeg satt ganke komfortabelt. Er høydejustering på setene, så da skal det ganske mye til før du blir problematisk høy i denne bilen. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Hva med subaru legacy? Jeg veit ikke om de nye modellene har det, men min fra '92 har høydejustering av setet.. Ingen dum bil det heller! Driftssikker som få, og med den nye dieselen får man virkelig et kinderegg: Lavt drivstofforbruk (0,54 l/mil om jeg ikke husker feil) og permanent firehjulstrekk! Og et ganske lekkert og sofistikert design. Liker Legacy veldig godt, men begynner den ikke å dra litt på årene? Har du vært innom Subaru Forester? Lenke til kommentar
Shelby2008 Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Hva med subaru legacy? Jeg veit ikke om de nye modellene har det, men min fra '92 har høydejustering av setet.. Ingen dum bil det heller! Driftssikker som få, og med den nye dieselen får man virkelig et kinderegg: Lavt drivstofforbruk (0,54 l/mil om jeg ikke husker feil) og permanent firehjulstrekk! Og et ganske lekkert og sofistikert design. Liker Legacy veldig godt, men begynner den ikke å dra litt på årene? Har du vært innom Subaru Forester? Legacy står også på lista, men har foreløpig kun "prøvesittet". Ble vel ikke helt overbevist mht kjørestilling, synes dashbordet blir for lavt eller noe, vanskelig å forklare. Liker det utvendige designet veldig godt. Innvendig er det litt spartansk. Forester blir for gubbete og høy, vil ha noe med skikkelige kjøregenskaper. Accord leder an enn så lenge... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå