Gå til innhold

Finnes det noen eksperter?

kumi

Anbefalte innlegg

Håper det er noen kloke hoder som tar utfordringen.

Jeg har gått til innkjøp av et Hauppauge HVR-4000, WinTV CI modul og dertilhørende CA Modul. Det ligger noe informasjon her på forumet fra før, men det er fra tidlig i 2007. Håper derfor at verden har gått videre og at det er enklere å komme til mål.

Før jeg fikk CI og CA modulen kjørte jeg TV kortet med de analoge kanalene. Fikk kun inn de 9 som ligger i standardpakken. Kvaliteten er så som så, men det funket. I tillegg til WinTV, har jeg prøvd via MS Media Center og Power Cinema. Hvilket av dem som er best vet jeg ikke, men jeg hadde en formening om at jeg ønsket å samle alt (Video, bilder, Tv og musikk) i MediaCenter.

Spørsmål:

1. Når jeg har installert CI og CA modulen. Skal TV kabelen går rett fra veggen eller via CD boksen? Har testet begge uten å se noe forskjell i kvalitet eller resultat

2. Har ikke noe ekstra CD kort. Tok derfor kortet ut av CD boksen og inn i CA modulen. Skal det virke eller må jeg ha ett ekstra kort?

3. Hvis jeg må ha et ekstra kort må jeg nok vente med fortsettelsen, men hvis ikke er jeg usikker på alle innstillingene. Skal det gå å kjøre fra Default eller er det noe spesielt som må settes opp i f.eks. Media Center?

4. Mister ofte tv-signalet i MediaCenter. Sier det er for dårlig signal eller styrke. Noen som vet hva som er feil eller må endres på?

Veldig takknemlig om noen kan hjelpe meg videre med dette. Flere spørsmål kommer nok etterhvert. Finnes f.eks noen linker med oppskrift på hvordan det skal gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hva prøver du egentlig å koble deg til? Tviler på at det er DVB-S siden du sier du kun får grunnpakken inn. HVR-4000 er kun for DVB-S/S2 (satelitt) og DVB-T (digitalt bakkenett) + analoge TV-signaler. Hvis du kobler deg til et kabel-TV system fra CD så betyr vel det at alt du ser er de åpne kanalene som fortsatt sendes analogt (dvs som kan ses uten noen form for dekoder-boks direkte på TV'en). Skal du dekode signaler som sendes over kabel-TV så må du anskaffe deg en DVB-C tuner.

Mvh

DolKbg

Endret av dolkbg
Lenke til kommentar
Jeg har desverre ikke så god greie på DVB-S, men tror CD parer kort og mottakere, slik at du ikke kan bruke det samme kortet...

Når det gjelder spørsmål 1: Hviliken type kabel fører du hvor? Jeg antar det er en coax kabel du setter inn i pcen?

CD parer ikke kort og mottaker for DVB-S. Jeg har to mottakere og en HTPC og flytter 2 stk kort rundt uten problemer. Men det er selvsagt mulig de gjør det for DVB-C

DolKbg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...