ilovebrownies Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Jeg sliter med at hver gang jeg bruker et musikkavspillingsprogram, så mister jeg lyden i andre programmer som VLC, Firefox osv. Har funnet en slags "workaround", ved å bruke "pulseaudio killall". Har også googlet en hel del, men treffene er enten til gamle Ubuntu versjoner eller bugrapporter om lignende problemer som ikke er helt det jeg leter etter. Har noen det samme problemet? Endret 15. september 2008 av ilovebrownies Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 tror jeg hadde samme problem som du beskriver, hadde på pulsaudio i amarok og generelt på hele systemet som plutselig sluttet, jeg deaktiverte pulsaudio og erstettet det med alsa system-brukervalg-lyd her ser du fire valg du har, velg bort gjenkjenn automatisk/pulsaudio og velg alsa og se om det hjelper Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Tusen takk! Kan ikke så mye om lyd moduler og sånt så jeg visste ikke at ALSA og Pulseaudio var forskjellige programmer som brukes til det samme. Trodde på en måte at man måtte ha begge to eller noe. Men nå funker det hvertfall som det skal Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 ALSA er lavnivåsystemet for lyd, så det må du beholde (med mindre du erstatter det med OSS da). Pulseaudio er en lydserver som kjører "oppå" ALSA/OSS, og er derfor ikke nødvendig. Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Hva er det men oppnår av funksjonalitet ved å ha Pulseaudio "oppå" som du sier da? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 For øyeblikket er det ikke så mye da Pulseaudio er et ganske nytt prosjekt. Men det gjør det feks mulig å spille av systemlyder på andre maskiner i et nettverk (dersom de har Pulseaudio og Zeroconf), eller å gi deg justerbart volum per applikasjon, bruke flere lydkort som de skulle vært ett, feks hvis du har 3 stereo lydkort så kan du gjøre det til et 5.1 lydkort. Etterhvert kommer kanskje morsomme ting som spatial sound. Lyd fra programmer vil plasseres i høytalerene avhengig av hvor på skrivebordet de ligger. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Opplevde det samme selv. Irriterende. Men takk for tipsene. Skal prøve det når jeg får ny Hardware, linux takler ikke mine hardwarefeil... Fedora, Ubuntu... Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Det måtte jo være ettellerannet galt nå også Nå får jeg plutselig ikke noen lyder fra emesene når jeg sender eller mottar IM. Har sjekket preferences for sounds plugin, men der var det lite å stille inn. Hjelp? Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Får heller ikke lyd i VLC eller MPlayer fant jeg ut, Ingen som har noen ideer? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg har hatt en nærmest uendelig rekke med problemer med PulseAudio. Løsningen for min del i alle tilfellene har vært å avinstallere PulseAudio. Etter det "faller" alt tilbake til å bruke ALSA. Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Jeg har deaktivert Pulseaudio, men å fjerne det helt gikk visst ikke. Prøvde å merke den for fjerning i pakkebehandleren, men den er en del av gnome-desktop pakken. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hm, ja det er jo litt kinkig. Har ikke brukt Ubuntu siden PulseAudio ble standard, men i andre distroer jeg har brukt har jeg ikke støtt på slike avhengigheter. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Har ikke hatt noen lydproblemer etter jeg gikk over på KDE 4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå