Gloryhoundz Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) hey hey, skal kjøpe diverse utstyr og oppdatere kameraet mitt med litt utstyr, og lurer da på om Lowepro Slingshot 200 AW vil få plass til en Tamron 70-200mm + kamera og diverse småsaker, ? er det noen som har erfaring med denne baggen så si det også , det er bare ++ Endret 2. august 2009 av Gloryhoundz Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Plass til ganske mye den.Leser fra beskrivelsen: The SlingShot 200 AW holds an SLR with mid-range zoom lens attached 3-4 extra lenses, cables and accessories and has a full access lid to make loading it a snap. This feature-rich bag also includes a built-in memory card pouch, micro fiber LCD cloth and two generous organizer pockets. Its certain to surprise even the most demanding photojournalists. RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Det største problemet med Slingshot 200AW er at det er kun kamera med objektiv som er lett å komme til. Ihvertfall i standardkonfigurasjonen. Det er mulig å stokke om på delerene slik at du kommer til alt på en gang; men da får du plass til noe mindre. Se review #4 i denne tråden. Tom Lenke til kommentar
OleSimen Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 aiai...eneste grunnen til at jeg kjøpte bag vs. sekk var pga den lette tilgangen til objektivene...nå som jeg så reviewen som du linket til Tom så angrer jeg virkeli på at jeg kjøpte bag:P Dog, NG baggen min er kjekk den;) Lenke til kommentar
Nmcu Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Lowepro Slingshot 100 AW Lowepro Slingshot 200 AW Jeg bruker kun disse baggene nå, jeg har modifisert skilleveggene i baggene en del. I Slingshot 200 AW får jeg plass til to kamera hus + objektiv og noe småtteri. Disse sekkene er så enkle og greie å ta med seg fort å raskt på en fototur. Ofte bruker jeg trå sykkelen min og da putter jeg et kamera i Slingshot 100 AW og sykler en tur uten at det føles ubehagelig å bruke denne baggen. Dette er det beste kjøpet jeg har gjort ved kjøp av bagger. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Lowepro Slingshot 100 AWLowepro Slingshot 200 AW Jeg bruker kun disse baggene nå, jeg har modifisert skilleveggene i baggene en del. I Slingshot 200 AW får jeg plass til to kamera hus + objektiv og noe småtteri. Disse sekkene er så enkle og greie å ta med seg fort å raskt på en fototur. Ofte bruker jeg trå sykkelen min og da putter jeg et kamera i Slingshot 100 AW og sykler en tur uten at det føles ubehagelig å bruke denne baggen. Dette er det beste kjøpet jeg har gjort ved kjøp av bagger. Jeg har 100AW selv, og er enig i at den er kjekk å bruke når man pakker lett. Har du noen bilder av de modifiserte skilleveggene og hvodan det ser ut i praksis ? Tom Lenke til kommentar
Gloryhoundz Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 (endret) det hadde vært fint og se bildet av sekken din Nmcu, og se hva jeg får plass av utstyr osv så akkurat nå ser det ut som det blir en 200 AW på meg Endret 16. september 2008 av Gloryhoundz Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 det hadde vært fint og se bildet av sekken din Nmcu, og se hva jeg får plass av utstyr osv så akkurat nå ser det ut som det blir en 200 AW på meg På www.cambags.com finner du brukertester av kamerabagger. Følger du linken kommer du inn på mange tester av slingshot 200. Men husk at den perfekte baggen finner du aldri. Enten er den for stor, for liten, gal i forhold til type arrangement, for upraktisk, for vond, for tung, for stygg etc. Lykke til Lenke til kommentar
Phanzi Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg må si meg godt fornøyd med min slingshot 200 etter ca halvt års bruk. Får greit plass til fotoutstyret, og liker hvor smidig man får kameraet frem uten å ta sekken av. Bærekomforten er helt ok dersom man bruker kryssreima i tillegg til skulderreima, men på lengre turer i marka synes jeg savnet av to skulderreimer blir merkbart. Kunne da også ønsket litt bedre plass til f.eks ekstra jakke, matpakke osv. Konklusjonen blir (når jeg tenker meg om) at f.eks en Lowepro Rover AW II hadde vært mer optimalt for meg. På lengre fjellturer bruker jeg forøvrig Ortlieb Aqua-Zoom, som gir kameraet trygg oppbevaring når det ligger i ryggsekken. Lenke til kommentar
sveinmb Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Det du bør merke deg at 200AW ikke er bred nok til å ta en 70-200/2.8 montert på kamera. Sigma 70-200/2.8 montert på Pentax K10D blir akkurat litt for langt. Det går derimot fint å ha dem begge i sekken samtidig (sigmaen må ha solskjermen reversert). Jeg vil tro Tamron 70-200 og 40D er ganske likt i størrelse? Jeg har ihvertfall omorganisert sekken slik at både kamera, normalzoom og tele er tilgjengelig rett fra siden, hvis du er litt kreativ tror jeg ikke du mister så mye plass med å gjøre det slik. Jeg har også sett et bilde med plass til 70-200/2.8 påmontert hus, men da har de kamera liggende på tvers når du ser inn i siden slik som her. Det er nok ikke helt optimalt, men fungerer som en nødløsning om du i hovedsak skal bruke telezoom den dagen. 300aw er jo også et alternativ med litt bedre plass. Problemet er vel at det da begynner å bli litt stor sekk å dra på. Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Lowepro Slingshot 100 AWLowepro Slingshot 200 AW Jeg bruker kun disse baggene nå, jeg har modifisert skilleveggene i baggene en del. I Slingshot 200 AW får jeg plass til to kamera hus + objektiv og noe småtteri. Disse sekkene er så enkle og greie å ta med seg fort å raskt på en fototur. Ofte bruker jeg trå sykkelen min og da putter jeg et kamera i Slingshot 100 AW og sykler en tur uten at det føles ubehagelig å bruke denne baggen. Dette er det beste kjøpet jeg har gjort ved kjøp av bagger. Ja nå har du ikke noe valg Nmcu, vi må se hvordan du har ordnet til det her! Jeg vet hvertfall at jeg skal hjem å bygge om min litt etterpå, aldri plaget meg no voldsomt at jeg må legge fra meg sekken for å bytte objektiv siden jeg ikke gjør det så ofte, men ser jo nå at ved å snu opplegget blir det mye lettere! Lenke til kommentar
sveinmb Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Eksempler fra flickr: 1. 400D og 70-200/4 montert 2. Stort objektiv 3. Stor Nikon 4. To kamerahus, 4 objektiv Lenke til kommentar
Gloryhoundz Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Takk takk for meget interresange svar, det blir nok en Slingshot 200AW på meg i kveld eller morgen ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå