Sn3ipen Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg har kjøpt meg et bluetooth headsett av typen Sony Ericsson HBH-DS200 som man kan koble videre til alle typer headsett med 3.5mm minijack. Jeg bruker det for å høre på musikk og som handsfree på telefonen men ville også likt å ha det som headsett for laptoppen som er en Dell Inspiron 9400 med innebygget Bluetooth som ellera fungerer greit på Ubuntu Hardy 8.04. Vil hovedsaklig ha det til Skype, Rhytmbox og flash. Hadde vært kult om det gikk da. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Google knows. http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=694010 http://ph.ubuntuforums.com/showthread.php?t=786640 Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Jeg prøvde å lese gjennom begge disse guidene i sted før jeg spurte her men maskinen klarer ikke å finne headsettet når jeg skriver "hcitool scan". Det fuker verken med eller uten sudo. Så jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg går frem. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Men hciconfig gir svar? Og systemet ditt tilfredstiller følgende: " 1) make sure linux-ubuntu-modules-(kernel version)-generic, bluetooth, bluez-audio, bluez-gnome and bluez-utils are installed 2) uninstall or do not install bluetooth-alsa or bluez-btsco " ? Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Takker for svar NorthWave. Jeg fikk det til å fungere i Rhytmbox og alle programmer som bruker gstreamer men ikke i Flash sån som på youtube osv. Endret 15. september 2008 av Sn3ipen Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Det har nok hovedsaklig med at du ikke får konfigurert hvilket lydkort de bruker, de bruker bare default (evt hw:0,0 hvis du er sikkelig uheldig). Løsningen er å få satt bluetooth headsettet ditt som defaul, det kan løses på to måter. 1 - Ved hjelp av lydserveren din (Pulseaudio). Last ned programmet padevchooser sudo apt-get install padevchooser og endre innstilligende der. 2 - Ved hjelp av ALSA direkte. Legg til noe ala dette i .asoundrc : pcm.!default front:M2496 bytt ut M2496 med navnet på ditt kort, som vel er bluetooth hvis du har fulgt guiden. For at endringen skal bli gjeldende så må du restarte alsa, og programmet som bruker alsa da. sudo /etc/init.d/alsa-utils restart Merk at jeg ikke er sikker på hvor bra noen av delene vil fungere. Jeg har prøvd metode 2, men da ble ikke lydserveren i KDE (arts) glad. Mulig det går bedre med pulse/gnome. Og metode 1 har jeg ikke prøvd fordi jeg ikke har pulseaudio, men det er nok den ryddigste løsningen vil jeg tro... Ville forsøkt den først, med mindre du har disablet PA da. Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Jeg fikk det til nå med å følge guiden din på overclockers forum for andre gang. Det fikset seg når jeg endret navnet på profilen fra bluetooth som er den de bruker i guiden til noe annet. Men er litt plaget med at Pulseaudio sluttet å fungere i det hele når jeg prøvde å skifte tilbake til de vanlige høytalerne etter at jeg hadde brukt headsettet en stund så jeg måtte faktisk restarte for å få det til å fungere igjen. Men da måtte jeg sammenkoble de på nytt og da funket bt headsettet igjen. Håper ikke jeg må restarte hver gang jeg skal skifte tilbake. Det er trolig grunn nokk til å ende på lukket avdeling etter noen dagers bruk. Skal prøve å finne en løsning når jeg får litt bedre tid. Men du får uansett ha takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå