aloren5 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hei! Har en Acer Aspire 5920 g. Det er versjonen med blueray, Radeon HD 3470, 3 gb ram, Intel dual core T5550 og western Digital 320 GB hd. Mitt problem er at maskinen lagger\låser seg stadig, mistenker at det skyldes harddisken da den blå led lampa som indikerer hdd aktivitet lyser konstant når dette skjer. Vanligvis står maskinen slik i noen minutter, før man hører harddisken "klikker" og så fungerer alt igjen. Jeg har lest litt rundt og sett at andre også har problemer med dette. Noen som vet hva dette skyldes? Det ser ut som problemet blir verre når maskinen belastes (eks nedlasting til d: partisjonen mens jeg kjører prgram fra C: partisjonen). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Kan være en ide å kjøre diagnostic på disken. Du finner fabrikantenes program på UBCD. http://www.ultimatebootcd.com/ Lenke til kommentar
josshua Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hei! Har en Acer Aspire 5920 g. Det er versjonen med blueray, Radeon HD 3470, 3 gb ram, Intel dual core T5550 og western Digital 320 GB hd. Mitt problem er at maskinen lagger\låser seg stadig, mistenker at det skyldes harddisken da den blå led lampa som indikerer hdd aktivitet lyser konstant når dette skjer. Vanligvis står maskinen slik i noen minutter, før man hører harddisken "klikker" og så fungerer alt igjen. Jeg har lest litt rundt og sett at andre også har problemer med dette. Noen som vet hva dette skyldes? Det ser ut som problemet blir verre når maskinen belastes (eks nedlasting til d: partisjonen mens jeg kjører prgram fra C: partisjonen). Hei! Jeg har akkurat det samme problemet!! Vanvittig irriterende. Hadde den inne på reperasjon der jeg kjøpte den, men de kunne ikke finne noen feil, og pcen fungerte når de hadde den inne. Fikk den igjen og det tok ikke lang tid før samme problemet oppstod. Ble tipset om å laste ned nyeste software til Intel Matrix Storage Manager. Gjorde det, men problemet er der fremdeles. Ingen som har noen tips her inne? Redd for at jeg må levere den inn og få pengene tilbake. For det her går ikke i lengden! Lenke til kommentar
presale Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) hei, Kan være dette problemet og fikser dette med registry fiks? http://www.intel.com/support/chipsets/imsm/sb/CS-025783.htm Du kan lagre denne som *.reg og så kjøre denne eller regedit og endre ......\iastore\Parameters til ......\iastore\Parameters.bad ************ Klipp ut og lagre som *.reg ******************************* Windows Registry Editor Version 5.00 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\iaStor\Parameters] "queuePriorityEnable"=dword:00000000 "BusType"=dword:00000003 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\iaStor\Parameters.bad] "queuePriorityEnable"=dword:00000000 "BusType"=dword:00000003 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\iaStor\Parameters.bad\Port0] "AN"=dword:00000000 "LPM"=dword:00000001 "LPMSTATE"=dword:00000000 "LPMDSTATE"=dword:00000000 "GTF"=dword:00000001 "DIPM"=dword:00000001 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\iaStor\Parameters.bad\Port1] "AN"=dword:00000000 "LPM"=dword:00000001 "LPMSTATE"=dword:00000000 "LPMDSTATE"=dword:00000000 "GTF"=dword:00000001 "DIPM"=dword:00000001 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\iaStor\Parameters.bad\Port2] "AN"=dword:00000000 "LPM"=dword:00000001 "LPMSTATE"=dword:00000000 "LPMDSTATE"=dword:00000000 "GTF"=dword:00000001 "DIPM"=dword:00000001 Endret 13. oktober 2008 av presale Lenke til kommentar
presale Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 hei,Kan være dette problemet og fikser dette med registry fiks? http://www.intel.com/support/chipsets/imsm/sb/CS-025783.htm Du kan lagre denne som *.reg og så loade denne eller regedit og endre ......\iastore\Parameters til ......\iastore\Parameters.bad Windows Registry Editor Version 5.00 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\iaStor\Parameters] "queuePriorityEnable"=dword:00000000 "BusType"=dword:00000003 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\iaStor\Parameters.bad] "queuePriorityEnable"=dword:00000000 "BusType"=dword:00000003 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\iaStor\Parameters.bad\Port0] "AN"=dword:00000000 "LPM"=dword:00000001 "LPMSTATE"=dword:00000000 "LPMDSTATE"=dword:00000000 "GTF"=dword:00000001 "DIPM"=dword:00000001 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\iaStor\Parameters.bad\Port1] "AN"=dword:00000000 "LPM"=dword:00000001 "LPMSTATE"=dword:00000000 "LPMDSTATE"=dword:00000000 "GTF"=dword:00000001 "DIPM"=dword:00000001 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\iaStor\Parameters.bad\Port2] "AN"=dword:00000000 "LPM"=dword:00000001 "LPMSTATE"=dword:00000000 "LPMDSTATE"=dword:00000000 "GTF"=dword:00000001 "DIPM"=dword:00000001 Lenke til kommentar
figgan Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hei! Har en Acer Aspire 5920 g. Det er versjonen med blueray, Radeon HD 3470, 3 gb ram, Intel dual core T5550 og western Digital 320 GB hd. Mitt problem er at maskinen lagger\låser seg stadig, mistenker at det skyldes harddisken da den blå led lampa som indikerer hdd aktivitet lyser konstant når dette skjer. Vanligvis står maskinen slik i noen minutter, før man hører harddisken "klikker" og så fungerer alt igjen. Jeg har lest litt rundt og sett at andre også har problemer med dette. Noen som vet hva dette skyldes? Det ser ut som problemet blir verre når maskinen belastes (eks nedlasting til d: partisjonen mens jeg kjører prgram fra C: partisjonen). Hei! Har en Acer Aspire 5920 g. Det er versjonen med blueray, Radeon HD 3470, 3 gb ram, Intel dual core T5550 og western Digital 320 GB hd. Mitt problem er at maskinen lagger\låser seg stadig, mistenker at det skyldes harddisken da den blå led lampa som indikerer hdd aktivitet lyser konstant når dette skjer. Vanligvis står maskinen slik i noen minutter, før man hører harddisken "klikker" og så fungerer alt igjen. Jeg har lest litt rundt og sett at andre også har problemer med dette. Noen som vet hva dette skyldes? Det ser ut som problemet blir verre når maskinen belastes (eks nedlasting til d: partisjonen mens jeg kjører prgram fra C: partisjonen). Hei. Har samme modell acer som deg / dere og opplever akkurat samme problem. Systemet henger seg i tide og utide. Eneste utvei er og holde inn av knappen. Har også problemer med avsluttning av win sidebar. Jeg prøvde med ctrl+f10 for og gjennopprette til systemstandard, men problemet var der etterpå også. Det jeg da gjorde: Gikk inn i bios og enabled boot meny.(denne er disabled som fabrikkinstilling) Velg f12 under oppstart, og velg drive from cd/dvd rom. Boot`et så min egen win vista rtm dvd. IKKE SKRIV INN PRODUKTNØKKEL. Formaterte så C med formateringsverktøyet som er på vista dvd. Installerte etterpå win vista ultimate. Altså en clean install fra en formatert c-disk av ultimate. (Når du innstallerer uten produktnøkkel får du en 30 dagers trial vista) Lastet ned alle oppdateringene fra windows uppdate. (dvs uten registrert programvare får du alle oppdateringer frem til sp1, for få sp 1 må windows være aktivert) Etterpå brukte jeg oem / bios crack for vista sp1. (vistaloader 2.1.3) Fikk da med denne aktivert min ultimate som "lovlig" oem licens. (cracken består også wga testen på microsoft sine sider, takk for at du bruker genuin programvare er svaret fra MS;) Gikk da til windows uppdate igjen og lastet ned de siste uppdates, inkludert sp1. (NB, må på forhånd gå på acer sine sider og laste ned skjermkortdriver og web-cam driver, da disse er de eneste 2 som vista selv ikke finner). Jeg har nå en "lovlig" oem registrert Ultimate sp1 på min acer 5920g. Kanskje ikke helt legalt, nej...det er ikke det. Men poenget er, ETTERPÅ HAR IKKE SYSTEMET HENGT SEG EN ENESTE GANG; OG DET HAR IKKE VÆRT NOEN PROBLEMER AV NOE ANNET SLAG HELLER. Jeg har kjørt med dette i 3 uker nå, og systemet er feilfritt. Problemet er altså acer sin skreddersydde windows. Det er noe i acer sin windows som ikke er kompatibelt med maskinvaren. Forstår heller ikke hvorfor acer må sende med så mye dritt i windowsn sin. Nej, jeg sverger til en "clean install" det er alltid best. Preinnstallert software er kanskje enkelt for produsenten, men da må alt virke som det skal. Å tilslutt vil jeg annbefale og IKKE slette den skjulte recovery partisonen som ligger i c.. I tillfelle noe skulle skje med cracken, så har mann fremdeles muligheten til og gjennopprette til systemstandard. Og til dere som lurer på om man kan bruke windows produktnøkkelen som er klistra under notebooken til en clean install av home premium, svaret er NEJ, vista installasjonen vil ikke validere nøkkelen. Fordi dette er en såkalt royalty licens som er forbeholdt acer sin windows. LYKKE TIL. Lenke til kommentar
figgan Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hei! Har en Acer Aspire 5920 g. Det er versjonen med blueray, Radeon HD 3470, 3 gb ram, Intel dual core T5550 og western Digital 320 GB hd. Mitt problem er at maskinen lagger\låser seg stadig, mistenker at det skyldes harddisken da den blå led lampa som indikerer hdd aktivitet lyser konstant når dette skjer. Vanligvis står maskinen slik i noen minutter, før man hører harddisken "klikker" og så fungerer alt igjen. Jeg har lest litt rundt og sett at andre også har problemer med dette. Noen som vet hva dette skyldes? Det ser ut som problemet blir verre når maskinen belastes (eks nedlasting til d: partisjonen mens jeg kjører prgram fra C: partisjonen). Lenke til kommentar
figgan Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Har også hørt at det er problemet med biosen i denne(v3813) Degrader bios til verson 3805. Husk!!! Degradering av bios er risikofylt, vær forsiktig. Lenke til kommentar
sarge89 Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Har samme prob! har prøvd å degradere biosen, men fortsatt samme problem. Andre som har forslag til hvordan man kan fikse dette, eller må jeg sende den inn? Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Har samme problem. Tipper det er noe galt med modellen siden det skjer med mange type acer pc'er og mange ganger med denne modellen. Jeg fikk beskjed på elprice om å avinstallere Panda antivirus, men den er fortsatt fucka. Vurderer å bytte pc'en hvis det er en mulighet. Lenke til kommentar
Otern Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Acer er pestbefengt med dritt når det kommer til software. kjør en ren os uten alt fra acer så skal du se den går som en kule Lenke til kommentar
Eureka100 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Hei Problemet kan være bios innstillingene. Jeg har en Aspire 5920g og har hatt samme problem som beskrevet ovenfor. Min maskin har fungert problemfritt etter at jeg gjorde følgende endringer i bios. - Gå inn i bios ved å holde F2 inne ved oppstart. - Gå til Main menyen. - Velg punktet Sata Mode og sett denne til IDE mode. Etter oppstart vil ta litt tid før de nye innstillingene er oppdatert. Maskinen må deretter startes på nytt, og vil da forhåpentligvis fungere problemfritt. Jeg har tidligere forsøkt å installere en ren Windows 7 uten at maskinen har blitt noe bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå