DvX Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hei. Vil bare advare alle der ute på det sterkeste og styre unna MTU! De har tilbud som kan virke fristende og billig, men de eier IKKE kundeservice. Jeg har nå byttet til Talkmore og sliter enda med MTU. Har sendt 4 mail uten å få noe svar, når jeg endelig slipper igjennom på telefon finnes det ikke hjelp eller noen form for service. De pøser ut med inkassovarsel og regninger som ikke hører hjemme noen plass. Ble lovet fri innmelding, kompensasjon for alle problemer i oppstarten osv. jeg var ganske tolmodig og stolte på at dette skulle ordne seg, men det viste seg gang på gang at der tok jeg kraftig feil. Ringer kundeservice for ett siste forsøk på og rydde opp i alt og bli kvitt MTU for alltid. Etter 37min. svarer edelig en dame i andre enden som jeg prøver og få til å sende meg alle utestående regninger. Hun klarer og sende to av samme faktura og kopi av ett inkassovarsel. Dette hjalp meg fint lite (sjokk). Atter en gang stiller jeg meg i den enormt lange køen i håp om og få hjelp igjenn (denne gangen ventet jeg bare i 13min). Da treffer jeg på en mann som virker både hyggelig og behjelpelig. Han kan opplyse om at jeg har tre utestående faktura og to purregebyr. Disse regningene har jeg ikke sett noe til. Han går med på å slette det ene gebyret pga feil i deres faktura system, men nekter og slette det andre gebyret da han mener denne fakturaen er sendt ut i riktig tid. Betaler gledelig alt av regninger og gebyrer for å slippe unna denne leke-bedriften. Med dette håper jeg at andre ikke går i samme fella som meg og biter på de gode tilbudene MTU serverer. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Nei Sier du det? Det visste vi ikke fra før av? Les litt rundt på forumet her, MTU er bannlyst for lengst! Lenke til kommentar
DvX Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Joda, jeg har lest. Men for og være på den helt sikre siden og understreke det nok en gang valgte jeg å lage denne posten. Litt synd det ikke falt så godt i smak hos deg. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Joda, men du kan ta det opp i MTU trådene. Lenke til kommentar
kbi Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Kanskje litt off topic, men det er visst andre som misliker MTU også: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostland...ingen/1.6221383 Om enn av andre grunner enn de fleste her Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 MTU er ganske nyoppstartet firma, at folk forventer samme kundeservice som telenor/netcom har er veldig naivt. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 MTU er ganske nyoppstartet firma, at folk forventer samme kundeservice som telenor/netcom har er veldig naivt. I mine øyne burde de hatt bedre kundeservice. De er som du sier nyoppstartet, og da må de yte noe ekstra for å få kundene til å bytte. Hvem vil vel bytte over om det er forventet at kundeservice er dårlig på grunn av at de er nyoppstartet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 MTU er ganske nyoppstartet firma, at folk forventer samme kundeservice som telenor/netcom har er veldig naivt. Det er jeg helt uenig i. Hvis de vil være aktører på dette markdet er de bare nødt til å levere kvalitet. Hvis ikke er det rett ut. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Du regner ikke med at Lada og Rolls Royce skal ha de samme egenskapene. MTU satser på lavpriskunder, mens telenor og netcom er den foretrukne leverandør til bedriftsmarkedet med gode løsninger og bra service og høyere priser. Lenke til kommentar
Rolser Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Du regner ikke med at Lada og Rolls Royce skal ha de samme egenskapene. MTU satser på lavpriskunder, mens telenor og netcom er den foretrukne leverandør til bedriftsmarkedet med gode løsninger og bra service og høyere priser. Men MTU leverer ikke hva man forventer, verken på telesiden eller kundeservicesiden. Og telefon er en viktig del av mange menneskers liv, da må man forvente noe hvertfall Lenke til kommentar
B1ny Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 De som skriver positivt om MTU aner ikke hva de prater om så vær så snill å la være å skrive noe. På den måten vil kanskje vi redde flere fra å gå i denne fellen som mange av oss har gjort. Grunnen til at jeg og mange andre har gått fem på, er fordi det overhode ikke er mulig å fatte at det virkelig kan finnes ett slikt selskap her i Norge. Du tror det virkelig ikke kan være mulig før du opplever det selv, og det har gjort at jeg kommer til å være VELDIG mye mer skeptisk overfor firmaer i fremtiden. Du regner alltid med at ting blir ordnet kun ved å ta en telefon når noen gjør noe galt, hvilket kan skje og skjer i alle selskaper, og derfor så er du ikke noe redd for å prøve forskjellige selskaper. Blir det for mye feil så er det bare å ta en telefon og så blir til ordnet, deretter bytter du bare til ett annet selskap, ingen skade skjedd. Men dette gjelder ikke MTU dessverre. Jeg har nå en faktura på Fri bruk på rett under 400,- for august måned som forfaller 22 september tror jeg det er. Denne har jeg fått selv om jeg porterte over til Telenor i starten av august. Har sendt mail med engang jeg fikk fakturane som sikkert er nesten 14 dager siden men ikke fått noe svar. Hadde ikke regnet med det heller, så planen nå er å vente så lenge som mulig å så prøve kundeservice på telefon rett før forfall. Hvis det ikke virker så tenker jeg prøve å ta det opp med Lindorff, de har vært veldig behjelpelig og effektive på alle de inkassovarslene jeg har fått så langt, så jeg håper de kan hjelpe meg også denne gang. Hvis ikke så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Mulig jeg betaler den og håper at jeg ikke også får en ny faktura for september, slik at jeg kanskje kan komme meg ut derfra og bli ferdige med de. Har også ett Fri abonnement som jeg må prøve å komme meg ut av men vet ikke hvordan. Tenkte prøve å ta det opp når jeg forsøker få kontakt med de ang den fakturaen for august. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Du regner ikke med at Lada og Rolls Royce skal ha de samme egenskapene. MTU satser på lavpriskunder, mens telenor og netcom er den foretrukne leverandør til bedriftsmarkedet med gode løsninger og bra service og høyere priser. I følge flere innlegg virker det som om Lada'en kommer uten både ratt og pedaler. (Jeg vet at man ikke skal uttale seg om noe man ikke har greie på, og aller helst skulle man høste litt erfarimg før man uttaler seg, men å bli kunde hos MTU for å få erfaringsgrunnlag, det tør jeg f..n ikke.) Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 MTU er ganske nyoppstartet firma, at folk forventer samme kundeservice som telenor/netcom har er veldig naivt. I mine øyne burde de hatt bedre kundeservice. De er som du sier nyoppstartet, og da må de yte noe ekstra for å få kundene til å bytte. Hvem vil vel bytte over om det er forventet at kundeservice er dårlig på grunn av at de er nyoppstartet? Og MTU er vel egentlig ikke nyoppstartet heller, de har bare kommet med en ny tjeneste, mobiltelefoni. Men de har levert tele og data tjenester i mange år, så helt ferske er de ikke Lenke til kommentar
jan-otto Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 MTU har virket helt smertefritt for meg siden jeg byttet over fra one call i mars mnd. Har ikke hatt brukt for kunde service siden alt virker som det skal, men er veldig fornøyd jeg... Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 MTU har virket helt smertefritt for meg siden jeg byttet over fra one call i mars mnd. Har ikke hatt brukt for kunde service siden alt virker som det skal, men er veldig fornøyd jeg... Da er du en av svært få, eller jeg vil faktisk si ingen fordi MTU har hatt større tekniske problemer fra mars og utover. Dette er bekreftet av MTU selv. Blir ellers skeptisk til postere med totalt 1 innlegg, som dukker opp for å hylle en tilbyder i en tråd hvor denne tilbyderen blir kritisert. Lenke til kommentar
MentalMoose Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Av alle tusen som skiftet til MTU i mars (mener det var snakk om en del tusen i amobil sine artikler tidligere) så må det sikkert være noen som ikke brukte mobilen på en måte som gjorde at de merket noen problemer, men er nok ingen tvil at det var mye galt der da nei. Når det er sagt så står jeg fortsatt på mitt (nevnt i div andre tråder) om at det har virket utmerket for min del den siste tiden. I alle fall i en måned eller to nå (har ikke eksakte datoer ). Lenke til kommentar
jan-otto Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 MTU har virket helt smertefritt for meg siden jeg byttet over fra one call i mars mnd. Har ikke hatt brukt for kunde service siden alt virker som det skal, men er veldig fornøyd jeg... Da er du en av svært få, eller jeg vil faktisk si ingen fordi MTU har hatt større tekniske problemer fra mars og utover. Dette er bekreftet av MTU selv. Blir ellers skeptisk til postere med totalt 1 innlegg, som dukker opp for å hylle en tilbyder i en tråd hvor denne tilbyderen blir kritisert. Herregud hvor får du det fra at jeg hyller MTU ? Det eneste jeg sier er at det har virket smertefritt for min del og gjør det fortsatt. Tror du er litt trangsynt og ser ting enten svart eller hvitt og overser nyansene... Hos meg i østfold er det telenor sitt nett som brukes og sms + samtaler virker helt smertefritt. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Av alle tusen som skiftet til MTU i mars (mener det var snakk om en del tusen i amobil sine artikler tidligere) så må det sikkert være noen som ikke brukte mobilen på en måte som gjorde at de merket noen problemer, men er nok ingen tvil at det var mye galt der da nei. Hvis telefonen ikke ble brukt til ringing eller sms (mms og internett var ikke i drift i starten), så kan jeg tro personen ikke merket problemer de første månedene. Men jeg har vanskelig for å tro på det, fordi det var alt fra tilkoblingsfeil ved utgående samtaler, til sms som aldri kom frem eller ble mottatt. Etter mitt skjønn er var det ingen MTU-kunder som brukte telefonen sin normalt fra mars og noen måneder utover som opplevde en tjenste uten problemer. I dag kan det godt hende ting er blitt mer på stell, håper i hvert fall det for dere kunder og MTU sin del. Hos meg i østfold er det telenor sitt nett som brukes og sms + samtaler virker helt smertefritt. Jeg er ikke trangsynt, men derimot skeptisk. Du nevnte at alt har fungert smertefritt siden mars måned, og det har jeg vanskelig for å tro med alle de problemer som MTU hadde i starten. Jeg hadde selv MTU på reservemobilen min fra slutten av mars til rundt juli og det var forsinkelser i mottatte sms fra Telenor-kunder, tilkoblingsfeil ved utgående anrop, sms jeg sendte kom aldri frem med mer. Dette med Telenor sitt mobilnett i Bergen. At det fungerer bra nå kan godt hende. Det var ikke uten grunn at MTU slettet all faktura for kundene sine i mars. Endret 18. september 2008 av Submariner Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Fikk en overaskende melding fra MTU i dag. Etter flere måneder med fakturaer jeg aldri har sett osv, fordi jeg bare var kunde der noen uker i April eller noe så fikk jeg en merkelig melding i dag. De beklaget feilene som hadde skjedd, og kunne tilby meg en viss sum som de kan trekke fra fakturaen. Problemet er bare at jeg har jo betalt de fakturaene, siden de gikk jo til inkasso omtrent. Men da er det vel rimelig av meg å få de pengene overført til kontoen min i steden? Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 MTU er vel like kriminelle som b2c var for nokre år sidan. Tragisk at MTU også får lov til å drive på den måten så lenge. http://forbrukerportalen.no/sak/b2c Og så er det stakkars folk som jobbar i kundeservicen for MTU, dei får vel berre kjeft og klagar i eitt sett der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå