Bjonski Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hei, det jeg lurer på er om jeg har mulighet til å bli "IT-Ansvarlig" innefor en offentlig sektor når jeg har fullført mitt år innen "Data & Elektronikk" faget? Slik jeg har forstått det av tidligere elever og lærere så skal dette være mulig, men ble usikker nå siden vilbli.no opplyser om at det er IKT-Servicefag som har denne rollen. Grunnen til at jeg søkte den linjen jeg går er fordi det skulle være lettere jobbmuligheter, og lettere å komme inn. Lenke til kommentar
nilsh Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hei, det jeg lurer på er om jeg har mulighet til å bli "IT-Ansvarlig" innefor en offentlig sektor når jeg har fullført mitt år innen "Data & Elektronikk" faget? Slik jeg har forstått det av tidligere elever og lærere så skal dette være mulig, men ble usikker nå siden vilbli.no opplyser om at det er IKT-Servicefag som har denne rollen. Grunnen til at jeg søkte den linjen jeg går er fordi det skulle være lettere jobbmuligheter, og lettere å komme inn. Er det VK2 serviceelektronikker (m/fordypning i kontor og data) du tar? Tror dette er mye opp til deg selv også, hvor mye du er interessert i å lære osv. Du blir neppe "it-ansvarlig" i oslo kommune med det første. En ungdomskole er kanskje mer i siktet. Har ikke inntrykk av at IKT-driftsfag (tror det var det det het før?) lærer så supermye mer..? Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 IKT-Driftsfag er akkurat det, drift. Dette innebærer nettverk, programvare, support, drift av brukersystemer osv osv. Jeg aner ikke hvordan den nye løsningen er, og hva de lærer, men når jeg var ferdig på Vk1 Ikt-driftsoperatør, så hadde jeg læretiden min på VGS. Lærte utrolig mye der av sjefen min, som forøvrig var en særdeles kompetent person. Veldig distre, men veldig kompetent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå