Caliburn Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Som topic. Nylig kjøpt ny maskin med Vista. Da jeg koblet til min WB MyBook 250g, fikk jeg ved oppstart et request om å kjøre CheckDisk. Tok cancel på denne da jeg hadde kjørt Low Level Format på denne disken for 2 uker siden, og skrev hele disken med Zeroes. Etter da 1 dags bruk ville ikke disken bli oppdaget av Vista lengre. Den stod oppført i Device Manager, men kom ikke fysisk opp slik at jeg fikk gått inn på den. Vista's explorer fryser i forsøk på å oppdatere min datamaskin, pluss at disken ikke kommer opp der i det heletatt. Prøvde å force den til å kjøre checkdisk både i OSet, og ved oppstart, uten hell. Har testet på gamle maskinen med XP, og der kjører den fortsatt problemfritt. Så jeg bestemte meg nå for å bruke den gamle maskinen til å kjøre backup av den externe, og formatere den på nytt. Men dette tar jo sin tid, så tenkte da alikevel å lage en tråd om dette. Om noe har noen tips for å få den til å fungere, eller hvorfor den er slik. Fant forøvrig en korrupt fil da jeg begynte å lage backup av den externe. Kan denne være kilden til problemene? Takker for alle svar. Endret 15. september 2008 av Caliburn Lenke til kommentar
Caliburn Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Ingen? Lenke til kommentar
Caliburn Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Da var backup, full checkdisk og full NTFS formatering fullført, og disken er igjen operativ i Vista. Skulle dette bli en "vane" med vista, er det tilbake til XP igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå