ekwathne Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg har problemer med to sata disker på min maskin. Jeg har XP installert på en IDE harddisk samt puttet inn to SATA disker fra Samsung. Pcen finner ikke SATA diskene, hverken i diskbehandling eller i BIOS. Jeg har ikke diskettstasjon så jeg kan ikke legge inn driverene når jeg formaterer, fungerer det med minnepinne? Jeg vet dog ikke hvilken SATA driver jeg trenger. Hovedkortet er et ASUS P5B Deluxe WIFI-AP. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Det er jo ingen grunn til å tenke på diskett. Det gjelder bare når man installerer Windows. Du har Windows installert, og da skal eventuelle drivere installeres under Windows. Det skjer automatisk. Sjekk i BIOS at SATA kontroller er slått på. Sjekk hvilke SATA porter du har koblet til, mange hovedkort har flere kontrollere. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Jeg finner ikke ut av dette her. Diskene er koblet til rett og SATA er på i BIOS. Det er en "Intel ICH8R south bridge" kontroller jeg bruker. Endret 15. september 2008 av ekwathne Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Noen som er kjent med hvordan instillingene skal være i BIOS på dette kortet for å få SATA diskene frem? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Noen? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Jeg får frem dvdbrenneren som er SATA, men ikke diskene, unansett hilke kontakter jeg bruker. Noen tips? Er desperat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå