Gå til innhold

Macbook stjalet, hvordan prove a fa dne tilbake?

Gjest Slettet-lQle7N2M

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lQle7N2M

I dag ble macbooken min stjalet fra rommet mit mens jeg var ute. Jeg har lest om folk som har funnet macbooken sin igjen ved a bruke "back to my mac" men jeg har ikke MobileMe sa det vungerr vel ikke for meg? Jeg har derrimot mac adressen til Macbooke.

Er det noen som har noen forslag til ting jeg kan gjore for a prove a fa den tilbake?

Jeg har naturlighvis tenkt til anmelde dette til politiet, selv om det er liten sjangse at dette hjelper noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lQle7N2M

Ifolge dette er mac adressen det samme som serial nummeret til Macbooken. Jeg har lest at politiet sier at det er mye storre sjangse at du far pc tilbake hvis du har et serial nummer. Og hvis mac adressen jeg har fra routeren min er det samme som serial nummeret som star pa Mac en hadde dette vaert ekstremt nytting.

Er det noen her som veit noe om dette, eventualt sjekke med sin macbook om Mac adressen er det samme serial number.

Takker for aller svar.

Pleas help a fellow geek in trouble.

EDIT: Glem det hadd bare lest feil, det er Ethernet ID som er det samme som Mac adresse. Tror alikevel jeg skal sande den til Polotiet.

Jeg har manualen og Mac OS cd ene, er det noen som hvet om serial number et star noe sted pa de?

Endret av Slettet-lQle7N2M
Lenke til kommentar

Ta kontakt med Apple og send dem serial number.

Ta en telefon for å få veiledning.

Gjør snarest. Fort.

Når de har serial nummeret ditt er det en viss sjanse for at du kan få den tilbake, om den f. eks. må inn på et epleverksted eller luringen som har tatt den noengang oppgir serienummeret så vil de kunne se at datamaskinen er stjålet utifra nummeret og ellers der du må oppgi serienummer.

Og når det gjelder å anmelde til politiet, så kan det jo være lurt det. Men jeg tipper du får veldig lite ut av det.

Men et lite håp er det!

Lenke til kommentar
Og når det gjelder å anmelde til politiet, så kan det jo være lurt det. Men jeg tipper du får veldig lite ut av det.

Anmeldelser er alltid lurt, om enn bare av statistiske årsker. Om ingen gidder å anmelde sykkeltyverier fordi de ikke mener det fører til noe, skjer følgende:

"Gi meg statistikken over antall sykkeltyverier i Oslo."

- "Den er faktisk på 0%, politimester."

"Fantastisk! Da kutter vi alle ressurser vi bruke på å forhindre sykkeltyverier og putter de pengene et annet sted."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...