Yankes Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Heisann Noen her som vet om en måte å starte opp PCen fra CD-ROM? BIOS er fucka og jeg har allerede satt CD-ROM som master og hdd som slave! Men får ikke opp "trykk en tast for å starte fra CD-ROM" Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 HeisannNoen her som vet om en måte å starte opp PCen fra CD-ROM? BIOS er fucka og jeg har allerede satt CD-ROM som master og hdd som slave! Men får ikke opp "trykk en tast for å starte fra CD-ROM" Du får nok problemer med å starte fra CD når BIOSen ikke fungerer. Det du kan gjøre er å sette din BIOS brikke i et annet HK, og så flashe den og legge BIOS inn på nytt. Dette er noe jeg ikke har gjort før, men om du googler litt så finner du nok utav det. Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 (endret) hmmm, det gidder jeg ikke å begynne med.. men når jeg går inn i BIOS så står det med rød skrift NOTICE: The number of disks is not adequate to create a RAID!!! og under står det på ei liste Serial_Ch0 Master No Drive (regner med det er CD-ROMen) og under der igjen står hdden som den skal.. Noen som vet hva som er galt da? EDIT: jeg får ikke gjort en dritt i BIOS, det eneste jeg får trykt er esc (exit)! menyen er grå og der får jeg ikke valgt noe .. Endret 15. september 2008 av YaNkEs Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Har du prøvd å resette BIOS da? Kan være dette hjelper. Om det ikke funker er det ikke så mye du kan gjøre tror jeg, håper du kan ta det på garantien. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 NOTICE:The number of disks is not adequate to create a RAID!!! Har du forsøkt å aktivere RAID? Evt. har du satt harddisker etc i RAID-konnektore på hovedkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå