Pigeon Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Heisann folkens! Jeg har en gammel akustisk som er helt fantisktisk! MEN truss rod'en har knekt Er det mulig å kjøpe ny? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hvordan i alle dager har du klart å knekke trussroden? Ja, det går ann å kjøpe ny, men det er nok dyrt, og må installeres av fagmann. Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Det er ikke jeg som har gjort det. Det rasler inni halsen når jeg snur gitaren, og halsen er litt bøyd. Og det sjer ingenting når jeg justerer den Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Jeg mener Stevemac selger trussroder. Hvis du ikke har svart belte i gitarfiksing, eller er usedvanlig hendt, jobber med tre til daglig eller lignende, hadde jeg overlatt denne jobben til en proff. Den innebærer trolig blant annet å plukke av gripebrettet, og det er ikke det første "gitarfikseprosjektet" man starter opp med, for å si det slik. Overlater du gitaren til en gitarmaker, kan sikkert han/hun skaffe trussrod, også. Endret 15. september 2008 av CastorFiber Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Det er ikke jeg som har gjort det. Det rasler inni halsen når jeg snur gitaren, og halsen er litt bøyd. Og det sjer ingenting når jeg justerer den Dette vil nok koste ett par høvdinger (minst) hos en proff. Det er kanskje verdt det hvis gitaren er fantastisk, men du kan jo spørre deg selv om du kan leve med den sånn den er? Har den blitt umulig å spille på, eller er det raslinga som plager deg? Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Dette vil nok koste ett par høvdinger (minst) hos en proff. Det er kanskje verdt det hvis gitaren er fantastisk, men du kan jo spørre deg selv om du kan leve med den sånn den er? Har den blitt umulig å spille på, eller er det raslinga som plager deg? Det er mulig å spille på den, men det er litt vanskelig Raslinga plager meg litt ja, det er litt som å høre at den hoster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå