Gjest Forvirretkar Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hei, Jeg ble i sommer hentet av politiet etter at jeg ramlet igjennom bakken på en butikk, hvor jeg trodde jeg skulle dø. Gulvet slukte rett og slett meg, dette har noe med fysikklovene som folk stadig bryter å gjøre. Ble plassert på psykiatrisk legevakt, hvor de sa jeg var psykotisk. Noe som i mine øyne ikke stemmer helt. Ble uansett satt på zyprexa 10mg hver kveld. Har i ettertid merket at jeg ikke lengre skiller mellom drøm og våkenhet, ettersom jeg blir helt fjern, akkurat som alt er falskt, virker ikke ekte. Er dette noe som kommer av zyprexa medisinen eller er det bare jeg som begynner og forstå hvordan verden egentlig henger sammen? Føles som jeg ikke skriver dette nå, bare en drøm? Forvirret~ :S Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Snakk med lege. Noen medikamenter har en typisk sløvende effekt, men man skal ikke miste grepet mellom virkelighet og drøm\fantasi. Ga ikke legen deg info om dette medikamentet som f.eks bivirkninger? Jeg kan gi deg ett lite råd for å finne mer info om medikamentet.. Felleskatalogen, søk på google. Men ta dette opp med lege viss dette er ett stort problem. Gå til lege\psykriater, de kan gi deg bedre svar enn sikkert de fleste i forumet kan inkludert meg.. Lenke til kommentar
The North Sea Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Kan du høre forskjellige stemmer i hodet ditt? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Kan du høre forskjellige stemmer i hodet ditt? Nei, men jeg forstår alt og alle. Umulig å beskrive, alt virker som ett uendelig "deja vu" Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg har møtt flere pasienter som beskriver en bivirkning; som om de hele tiden går 2 skritt bak seg selv. Det høres ut som det er noe i samsvar med det du beskriver. En skal som lekman være forsiktig med å tolke bivirkningsbeskrivelsen i felleskatalogen for å så basere sine besluttinger på hva en leser. Det beste er alltid å være i dialog med helsepersonell når en skal diskutere medikamentell behandling. Så fremt du ikke er under lov om psykisk helsevern står det deg naturligtvis fritt å slutte med medisinene dine. Men du må da samtidig veie det opp mot hva du vil oppleve istedet. Det kan være tilfelle at du rett og slett er feilmedisinert, men det er ofte gjort en nøyaktig vurdering før man setter noen på Zyprexa da det er et ganske radikalt antipsykotikum med en rekke kjente bivirkninger. Ellers vitner innlegget ditt om at du er, som du signerer med selv, forvirret. Er det med en ironisk undertone du sier at "fysikklovene som folk stadig bryter" og "jeg som begynner og forstå hvordan verden egentlig henger sammen"? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg har møtt flere pasienter som beskriver en bivirkning; som om de hele tiden går 2 skritt bak seg selv. Det høres ut som det er noe i samsvar med det du beskriver.En skal som lekman være forsiktig med å tolke bivirkningsbeskrivelsen i felleskatalogen for å så basere sine besluttinger på hva en leser. Det beste er alltid å være i dialog med helsepersonell når en skal diskutere medikamentell behandling. Så fremt du ikke er under lov om psykisk helsevern står det deg naturligtvis fritt å slutte med medisinene dine. Men du må da samtidig veie det opp mot hva du vil oppleve istedet. Det kan være tilfelle at du rett og slett er feilmedisinert, men det er ofte gjort en nøyaktig vurdering før man setter noen på Zyprexa da det er et ganske radikalt antipsykotikum med en rekke kjente bivirkninger. Ellers vitner innlegget ditt om at du er, som du signerer med selv, forvirret. Er det med en ironisk undertone du sier at "fysikklovene som folk stadig bryter" og "jeg som begynner og forstå hvordan verden egentlig henger sammen"? Jeg får prøve å snakke med psykiateren min, selv om det virker som det ikke går. Brikkene faller som sagt på plass nå, selv om jeg er "fjern", alt virker langt unna meg. Takk for hjelpen hittil, må prøve å ta det rolig. Selv om jeg er sliten og urolig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå