doll Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Hei! Jeg har to ImageButton. Når jeg klikker imagebutton "melk", vil jeg at response.redirect skal ha urlen Default.aspx?anledning=an&matintoleranse=melk. Så, når jeg klikker imagebutton "egg", ønsker jeg at urlen skal vise Default?aspx?anledning=an&matintoleranse=melk&mati ntoleranse=egg Deretter, når jeg klikker imagebutton "egg", ønsker jeg at urlen skal vise Default?aspx?anledning=an&matintoleranse=melk Desverre, med min kode, vises det i stedet Default.aspx?anledning=an&matintoleranse=melk,e gg&matintoleranse=melk når jeg klikker på "egg" igjen. Hva er i veien? protected void imgBtnMelk_Click(object sender, System.Web.UI.ImageClickEventArgs e) { string anledning = lblanledning.Text; string url = "Default.aspx?anledning=an"; string check = "empty"; foreach (string var in Request.QueryString) { if (Request.QueryString[var] != "" & var == "matintoleranse" & Request.QueryString[var] != "melk") { url += "&matintoleranse=" + Request.QueryString[var]; } if (Request.QueryString[var] == "melk") { check = "removed"; } } if (check != "removed") { url += "&matintoleranse=melk"; } Response.Redirect(url); } protected void imgBtnEgg_Click(object sender, System.Web.UI.ImageClickEventArgs e) { string anledning = lblanledning.Text; string url = "Default.aspx?anledning=an"; string check = "empty"; foreach (string var in Request.QueryString) { if (Request.QueryString[var] != "" & var == "matintoleranse" & Request.QueryString[var] != "egg") { url += "&matintoleranse=" + Request.QueryString[var]; } if (Request.QueryString[var] == "egg") { check = "removed"; } } if (check != "removed") { url += "&matintoleranse=egg"; } Response.Redirect(url); } Endret 15. september 2008 av doll Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) hvorfor kan du ikke sette .Tag = "egg" og .Tag = "melk", og så gjøre det så enkelt som: Response.Redirect("Default.aspx?matintoleranse=" + (sender as ImageButton).Tag); ? Sånn i stedet for 5 km med kode, mener jeg... edit: typo. Utestet, men prinsippet er der... Endret 16. september 2008 av Manfred Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) 1. Du prøvar å samanlikne string-objekt med ==. Prøv med Equals-metoden i staden. 2. Å ha 2x "matintoleranse"-variablar i adressefeltet er ulogisk - ein variabel kan kun ha ein verdi. 3. Det må vel vere lettare å bruke boolean checked i staden for å behandle den som ein streng? Pga. punkt 1 vil også dette ikkje fungere som tiltenkt i den nederste if-spørringa di. Ellers likar eg bedre Manfred sin tenkemåte. Då slepp du òg å ha to separate metodar. Endret 9. januar 2009 av Arve Systad Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Mitt våkne blikk la merke til at noen nevnte .TAG. Jeg har lenge sett denne greia men aldri helt vurdert hva den gjør da jeg ikke kjenner igjen uttrykket fra andre språg. Kan selvsagt studere MSDN, men er det noen som kan, på godt norsk og kort fortalt si hva denne gjør? Endret 16. januar 2009 av HDSoftware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå