Lef Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Jeg har en 120mm papst vifte som kabinettvifte, den er oppgitt til 26 dB. Dette er i følge mine ører ikke noe katastrofe med tanke på støy. MEN, jeg skal i tillegg kjøpe heatpipe til grafikkortet og kjøler til nortbridge uten vifte, så jeg vil aller helst eliminere "alle" kilder til støy. Ser at den papstviften jeg har er oppgitt til 1600 omdr/min, så spørsmålet mitt blir hvor langt ned kan du sette en vifte med fanmate ? Innbiller meg at nedre grense er 1500 omdr/min, stemmer dette ? Et siste spm: Må jeg ha en overgang fra vifta til fanmate ? Tenker på 3 til 4-pinns kabel ? Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Må jeg ha en overgang fra vifta til fanmate ? Tenker på 3 til 4-pinns kabel ? Det er 3-pinskontakter på FanMate, så hvis du har det på vifta di trenger du ingen overgang.... Hvis du har en 4-pins kontakt på vifta di trenger du denne Lenke til kommentar
Lef Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Jeg har en 4 - pins kontakt på vifta ja. Men det gjør vel samme nytten med 3-pins til 4 - pins som en 4 til 3 kontakt, gjør det ikke ? Jeg har allerede bestilt en slik 4 til 3... Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Ser at den papstviften jeg har er oppgitt til 1600 omdr/min, så spørsmålet mitt blir hvor langt ned kan du sette en vifte med fanmate ? Innbiller meg at nedre grense er 1500 omdr/min, stemmer dette? Det er produsenten av vifta, som bestemmer hvilket turtall vifta går på. Noen går på 1500o/min, andre går på 4500o/min, ved 12v. Senker man spenningen, går viftene saktere. Lenke til kommentar
Lef Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Så det vil si at det ikke skal være noe i veien for å kjøre den på f.eks 1000 omdr./min ? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 En liten 7V-mod på Papstvifta. Har gjort det på 2stk vifter av samme type og det fungerer utmerket. Plukk ut 5V-pluggen av sokkelen. Ta forsiktig ut pluggen som går til jord (svart) og stapp den ned der 5V-pluggen sto. Da er det bare å plugge vifta inn i et ledig uttak. "Grenuttaket" på vifta vil seff ikke lenger fungere til disker ol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå