konduktans Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Kommer jeg til å merke noen forskjell om jeg oppgraderer til 8 GB RAM i maskina under? Vista Home Basic Dell HK m/nForce 650i SLI C2D E8300 Dual 8800 GT 4 GB 800 MHz RAM(PC6400) 640 GB RAID0 750W Dell PSU Alt er på standard clock Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hvis OSet ditt er 64 Bit, og du bruker maskinen til å rendre tekstur tunge 3D filmer 24 timer i døgnet....ja! Til vanlig bruk som spill, surfing, mail og lett bildebehandling...Overhode ikke. Poenget er at uten å vite hva du bruker maskinen til kan vi ikke si ja eller nei. Oversikt over hvor mye RAM hver versjon av Vista kan bruke: http://area.autodesk.com/index.php?ACT=44&...vxKNoibTGsfqDz0 AKIRA Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Glemte å skrive at jeg spiller, driver med photoshop og ellers vanlige pc-ting(mail, surfing etc). Har jeg forstått det rett hvis jeg tror at det er slik at med mindre maskina bruker over 4 GB minne så er det ikke noe vits å ha mer enn 4 GB? Da er det vel lurere å endre hastigheten på det? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Var for en tid tilbake en artikkel om "Vista og 8GB Ram" hos Tomshardware Hvorvidt det er noe vits med 8GB blir jo veldig individuellt. Er en del forhold man må ha i mente, så som evt. ram-issues m/hovedkort, Bios må støtte det, og mulige problemer med 64-bit drivere, til diverse. Alt dette forbedres dog fortløpende, men jeg ville iallefall først gjort litt grundig research på hardwaren min og trålet nettet for reviews/brukererfaringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå