Asbjorng Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hei. På refrenget til tittelsporet til Åge Aleksandersens nye album, Katalysator slår det meg at akkordrekken og melodien ligner svært mye på AC/DCs mer kjente You shook me all night long. Ikke bare svært mye forresten, prikk likt! Legger ved link til sangene på youtube: ÅGE - KATALYSATOR (refrenget begynner 0:58) AC/DC - YOU SHOOK ME ALL NIGHT LONG http://www.youtube.com/watch?v=Bomv-6CJSfM (refrenget begynner 1:00) Er det bare jeg som finner denne slående likheten litt mistenksom av Åge? Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Riktig nok er det likt, men det er heller ikke en ordentlig særpreget melodi. Dessuten er det så mye musikk i verden at hvis du leter godt nok, så finner du nok noe som låter som noe annet. Ser på Åge som norges største låtskriver, og han virker ikke som typen til å drive med plagiat. Lenke til kommentar
Asbjorng Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Hehe. Skjønner hva du sier. Jeg ser også på Åge som en stor musiker og er fan av en drøss av hans låter. Likevel synes jeg dette er på grensen altså. Jeg klarer nok ikke å la være å tenke på You shook me all night long hver gang jeg hører låta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå