Acurus Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Nå er jeg så lei db.no og vg.no. Kan noen anbefale en avis som bare skriver nyheter? Dvs: innenriks, utenriks, sport, kultur. Men uten store typer som DØD, SEX, FARLIG, SKANDALE, osv. Er det en avis her i landet som nøytralt bare formidler nyheter. Uten å prøve å provosere og skremme leseren til å klikke her og der? Lokal avisa er ganske bra, men det er lite nyheter utenfor fylket der.. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 En avis som bare skriver nyheter?! Hva for en særing er du? Men seriøst. Jeg abonerer på Aftenposten i papirutgaven. På nettet(aftenposten.no) er denne avisen også mindre preget av kjendis/skalndale/død enn de du nevner. Dagsavisen.no er også mer rene nyheter. Ellers så har du klassekampen.no og morgenbladet.no som riktignok ikke skriver så mye om dagsaktuelle nyheter, men mye gode artikler å lese om kultur- og nyhetsbildet. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 aftenposten.no? Jeg synes iallefall den er mye bedre enn db.no og vg.no. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Dagsavisen er utrolig vinklet mot venstresiden, men de skriver bare om nyheter. Jeg foreslår å ikke lese aviser, siden det er veldig mye feilinformasjon i dem. Jeg tror ikke på noe av deg jeg leser i aviser lenger (så lenge jeg ikke kan noe om tema), fordi jeg har opplevet gang på gang at aviser tok feil, eller misbrukte data. Er det viktige nyheter, vil du få det med deg gjennom forum, venner og bekjente og dereter kan du bruke ordentlige kilder til å finne riktig nøytral informasjon. Endret 15. september 2008 av Camlon Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Morgenbladet er vel en av de bedre, men siden de kommer ut èn gang i uken så går de mer i dybden på enkeltsaker enn å dekke dagsnyhetene. Lenke til kommentar
Scientia Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Aftenposten, Dagens Næringsliv og NRK. Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Takker for svar. Synst egentlig ikke Aftenposten er så mye bedre, iallefall ikke på nett. Men Nrk er faktisk ikke verst Hadde ikke tenkt på de. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg liker nettavisen.no veldig godt. Selv om overskriftene til tider kan være villedende. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 www.bbc.com www.aftenposten.no Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 afpenpofpen er kjempebra. Litt mye løsark i papirutgaven, men ellers grei. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Economist er i en helt egen klasse. Og morgenbladet dersom du vil vite hva som egentlig skjer i Norge. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Morgenbladet er knall. Kjøper ingen andre enn den om dagen. Merk at jeg ofte leser andre. DN på lørdager er lesverdig. Om du liker litt bakgrunnstoff og analyse, så vil jeg anbefale tidsskiftet Samtiden. edit: Dagsavisen er ujamn og har altfor mye lavkvalitets NTB stoff. Endret 16. september 2008 av AvieN Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Dag og Tid.(www.dagogtid.no).Etter min mening norges beste riksavis. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Dagsavisen, aftenposten, og DN er årlreite alternativer. På nett er NRK.no og BBC fine. Morgenbladet og klassekampen er interessant lesning, men ikke mye til nyheter. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Klassekampen er ok å ha, selv om den har blitt altfor sosialdemokratisk: http://klassekampen.no/ Dagens næringsliv er også grei å følge med på når det gjelder økonomi: http://www.dn.no/ Er du virkelig interessert i økonomi, vil jeg også anbefale amerikanske Bloomberg: http://www.bloomberg.com/ The Guardian er god på politikk, internasjonal politikk: http://guardian.co.uk/ Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 www.nytimes.com Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Enig med Decline: Guardian er herlig. Hvis du i tillegg liker fotball er The Fiver fra guardian noe du burde få med deg. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Norge: Aftenposten. IKKE VG, VG ligner nesten litt på Fox. Trakk ut sånn 6-7 latterlige overskrifter fra VG nå. Verden: BBC, http://english.aljazeera.net/. Redigert: Fjernet Ny Tid fra listen, det er ikke akkurat nyheter men verd å lese. Skal kike litt på Dagsavisen i de neste dagene. NRK synes jeg har for få nyheter på nett, men de har fin radio. Endret 16. september 2008 av Fruktkake Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Som en digresjon og med fare for å avspore tråden: Blir man klokere av å lese nyheter? Selv har jeg sluttet med det, siden jeg mener jeg har svaret på det spørsmålet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå