Gå til innhold

Vil bli stor og ha bedre kondisjon :-)

olavgb

Anbefalte innlegg

Jeg har nå begynt å trene, trent i en uke nå.

Jeg trener på 24 fitness, og der fikk jeg første dagen et eget program satt opp for meg av Tommi Thorvildsen! Det er et 3-dagers split program der jeg trener dette:

Dag 1: Bryst, triceps og mage.

Dag 2: Bein, skuldre og rompe.

Dag 3: Biceps, mage og rygg.

Der har jeg forskjellige øvelser innenfor hver muskel(er som sagt ganske ny, så husker ikke hva alle heter:P) med 3 X 8-10 rep på de fleste øvelsene.

I tilleg starter jeg med å jogge med en puls på ca 160 i ca 15-25min til oppvarming, og gjør det samme til slutt etter treningen.

Jeg veier ca 72kg, er ca 190cm høy og er 18 år.

Jeg trener altså de forskjellige muskelgruppene 3 dager i uka, i tilleg har jeg trent litt kondisjon de andre dagene.

Drikker masse vann hver gang jeg trener.

Jeg har etter at jeg begynte å trene startet å spise mye mer enn før, ca 1,5 ganger så mye middag og 2-3 ganger så mye grovt brød til kvelds, og havregryn med melk til frokost. Til lunsj er det litt ymse hva jeg spiser. Men som regel en stor skål med ris, salat og kylling.

Er det noen tips til forbedringer her? Lurer på om jeg skal begynne å ta litt ekstra proteiner, kreatin? Tips til hva jeg kan ta?

All hjelp taes med stor takk :)

EDIT: Dette er bare et program jeg skal bruke i 3-4 uker for å bli kjent med maskinene her og få inn teknikken :)

Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du trenger bare 500 kalorier i pluss for å legge på deg muskler da. Men hvis du trener kondisjon i tillegg forbrenner du kanskje så mye at du bare ligger 500 i pluss. Eller mer..

Vil bare gjøre deg oppmerksom.

Så hvis jeg skal gå opp i vekt(i form av muskler) og få frem six-pack, hva mener du jeg skal gjøre/spise da? Jeg spiser så mange ganger jeg orker om dagen, og da helst så mye som er å oppdrive inntil jeg blir mett, men i forhold til det jeg har lest mange andre her spiser så spiser jeg ikke så veldig mye egentlig :/

Koster penger for mat om man skal ha mye, og med litt variasjon. Er kun en student som lever av stipendet :ermm:

Mvh Olav B, G ;)

Lenke til kommentar

Det er en myte. Sannheten er at du blir raskere, så lenge du trener riktig. Hvis du er ute etter maksimal hurtighet og styrke i beina så kjør knebøy/beinpress så fort du kan når du skal presse. Og ikke kjør kvartbøy og juksepress med det første..

Men det kan hende du får litt begrenset bevegelsesbane som følge av mer volum. Men uansett så trener nesten alle gode fotballspillere beina og/eller resten av kroppen også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...