Acey Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hei! Jeg vet ikke om dette er riktig kategori å poste i, men det finnes ikke så mange amigatråder for tiden. Jeg tok nylig frem min trofaste amiga 600 for litt nostalgi, men det viste seg at mange av de gamle spillene mine ikke virker lenger. Derfor lurer jeg på, er det mulig å laste ned amigaspill fra nettet for så å overføre dem på en diskett som kan brukes i amiga`en? Har prøvd å søke litt rundt, men kunne ikke finne noe. Hadde satt ekstremt pris på hjelp. Har så lyst til å spille "sensible soccer" og andre godspill igjen! Lenke til kommentar
tingo Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Du leter antagelig etter Aminet. Back2roots.org, Fred Fish Memorial archive og Software Preservation society er andre Amiga-relaterte steder. ADF filer kan konverteres til disketter igjen. Hvilken versjon av Workbench har du til din A600? Dersom du allerede har CrossDOS på Workbench'en din, så kan du lese PC disketter på Amiga'en. En annen måte å overføre filer på er jo dersom du har nettverkskort til A600'en din. Endret 15. september 2008 av tingo Lenke til kommentar
Acey Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Hei, takk for svar. Jeg husker ikke hvilken versjon av workbench jeg har, har omtrent aldri brukt den. Den er kun på diskett, amigaen har verken harddisk eller andre oppgraderinger. Den er som jeg kjøpte den, som et tastatur med diskettstasjon. Det jeg håper var å kunne gjøre alt arbeidet på pc, sånn at jeg bare kan sette disketten i amigaen og kjøre spillet på vanlig måte. Dersom det er mulig! Lenke til kommentar
tingo Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Hei, takk for svar. Jeg husker ikke hvilken versjon av workbench jeg har, har omtrent aldri brukt den. Den er kun på diskett, amigaen har verken harddisk eller andre oppgraderinger. Den er som jeg kjøpte den, som et tastatur med diskettstasjon. Det er jo bare å boote Workbench-disketten for å finne ut versjonen, dersom du skulle være interessert i det. :-) Det jeg håper var å kunne gjøre alt arbeidet på pc, sånn at jeg bare kan sette disketten i amigaen og kjøre spillet på vanlig måte. Dersom det er mulig! Det er mulig, men ikke uten ekstra hardware. Den innebygde floppy-kontrolleren i en PC kan ikke lese (eller skrive) disketter i Amiga format, den er rett og slett ikke fleksibel nok til det, se denne artikkelen. Så dersom du vil gjøre det på en PC, så trenger du en Catweasel PCI (MK4), hvis du kan få tak i en. Kanskje Datakompaniet har en på lager ennå? Mer om Amiga-format disketter her: http://www.amigahistory.co.uk/floppy1.html Håper dette hjelper litt. Lenke til kommentar
Acey Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Hmm, begynner å innse at dette kanskje ikke var så lett. Litt synd, egentlig. Desverre er jeg ikke noen voldsom Amiga-entusiast selv om jeg er veldig glad i den gamle A600`en min, så jeg kommer nok ikke til å gå til innkjøp av ekstrautstyr som jeg ikke skjønner så mye av. Kanskje jeg heller kan prøve å finne spill på qxl, ebay eller lignende Men tusen takk for svar, det var oppklarende og greit! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå