Roiku Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Hei. Jeg ser etter en blekkskriver med støtte for Windows NT 4.0. Aller helst HP. Dette er en utdøende rase, men noe må da finnes? Skulle gjerne hatt den med parallellport også, men da er jeg redd listen skrumper til null. Om noen finner det også hadde det vært supert. Jeg har prøvd å søke på forumet og i prisguiden, men jeg er visst i en unik situasjon. Endret 15. september 2008 av Steffenm Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 hvorfor bare hp ? hp og canon kan likestilles. kvaliteten på utskriftene er i praksis lik. det finnes noen forskjeller med det går ut på hva du kan / ikke kan gjøre med skriverne fra disse produsentene. centronig ( pararell) porten er nok ute av systemet allerede for et år siden. må du bruke parallell porten , usb er nok bedre til dette ? den eneste fordelen med parallell porten er at kontakten sitter bedre på plass Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 må du bruke parallell porten , usb er nok bedre til dette ?den eneste fordelen med parallell porten er at kontakten sitter bedre på plass I windows NT har man dessuten den fordelen at paralellporten faktisk virker, i motsetning til USB... Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Når det gjelder skriveren: HP har flere skrivere med paralellport. Hvis ikke noen av de passer kan du kjøpe en nettverksskriver. Det er ikke sikkert det er å få drivere for Windows NT, men de aller fleste Laserjet-skriverne virker med eldre drivere, riktignok da uten full funksjonalitet (dupleks, grafikk osv.). Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Printeren skal ikke akkurat stå på et gutterom, så det er ikke så mye opp til meg å velge. Den må ha offisielle drivere fra produsenten med støtte for NT 4.0 og den bør ha parallellport. Det må være blekkskriver. HP DJ 660C har dette, men er ute av produksjon visstnok. HP DJ 895cxi har dette, men er sannsynligvis også ute av produksjon. Jeg ser etter en lignende gammel årgang som fortsatt selges. Den skal brukes i industri så jeg må vel kontakte HP direkte. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Er det et krav om blekk, eller kan laser være et alternativ ? (edit: nevermind, ser du skriver at det MÅ være blekk) Endret 16. september 2008 av BearCat Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 For all del, bare sleng opp alternativer så lenge produsenten har drivere med NT-støtte, så kan jeg heller velge ut i fra alternativene. Venter på svar fra HP også nå. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 må du bruke parallell porten , usb er nok bedre til dette ?den eneste fordelen med parallell porten er at kontakten sitter bedre på plass I windows NT har man dessuten den fordelen at paralellporten faktisk virker, i motsetning til USB... parallell porten virker da også i xp ( begge veier ). jeg måtte gå over til usb etter at det ble litt trangt til pcen min det er kanskje USB støtten i NT som er problemet ? som sagt så er nok centronic kontakten utryddet og det er hvist nok bare gamle modeller som har det enda. hos komplett selger det noen matrise skrivere med denne kontakten. det er de enset jeg fant der . Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Ja, det er USB støtten som er "ikke-eksisterende" i NT, som fortsatt er mye i bruk i "industrien". Vi har mange NT maskiner på jobben min, og det er et slit å holde de i drift. Eksempel på HP blekkskriver med NT støtte. Eksempel på HL laserskriver med NT støtte. Eller kanskje denne ? Som også har NT støtte. PS. Alle de ovennenvnte har parallell port, i henhold til de oppgitte spesifikasjonene. Endret 17. september 2008 av BearCat Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Det finnes flere forskjellige USB-drivere til NT. Vi bruker en av de i vår bedrift, og det fungerer egentlig fint. Det er mangelen på printerdrivere til NT vi sliter mest med når kundene vil kjøpe seg nye printere. Fra HP fikk jeg klar beskjed om at printere til NT eksisterer ikke! En gretten vikar kanskje? Skal kikke litt på den Inkjet 1200. Takk for forslaget! Endret 17. september 2008 av Steffenm Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 HP DJ 660C har dette, men er ute av produksjon visstnok. Ja, det er vel ca. 10 år siden, og det er en elendig skriver. Jeg er ikke sikker på om det er å få tak i blekk til dem lenger, engang. HP DJ 895cxi har dette, men er sannsynligvis også ute av produksjon. De finner man med ujevne mellomrom på gjennvinningsstasjoner rundt omkring, og man kan sikkert også få dem i store antall fra diverse firmaer som ikke bruker dem mer. De er egentlig ganske greie, bortsett fra at hastigheten kanskje ikke er så mye å skryte av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå