freddyk Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 For noen år siden var et lite program som slo av deler i cpu'n for å kjøle den når man ikke brukte visse funksjoner/instruksjoner.. mener å huske det het rain eller wather fall eller noe slik. Er dette aktuellt i dag? finnes det noen nyere oppdaterte programmer? Er ikke sikker, men ytelsen ble vel ikke redusert. Lurer litt da jeg har vifter som reagerer med å øke hastigheten når varmen stiger på cpu. Bra å kunne redusere varmen på andre måter også. Lenke til kommentar
maximus Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Cpuidle er et annet programm som setter cpu'en i low power status. Disse programmene reduserer ikke ytelsen da de vekker opp cpu'en til å yte 100% når du rører på mus eller trykker på tastaturet. Men husk at på enkelte hovedkort kan dette føre til ustabilitet. Jeg bruker "Hardware sensors monitor" som viser cpu temp, hk temp og som har termo kontrol innebygget. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Disse programmene har kun virkning i Windows 9x (95, 98 & ME). Windows 2000 & XP har denne funksjonen innebygget. Lenke til kommentar
maximus Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Disse programmene har kun virkning i Windows 9x (95, 98 & ME).Windows 2000 & XP har denne funksjonen innebygget. Ja, men virker det? Ikke hos meg ivertfall. Bruker Windows XP Lenke til kommentar
RPA Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Faktisk så tror jeg MSI har noe slikt som fungerer veldig bra. Følger med PC-Alertprogrammet og kalles CoolerXP men dette fungerer bare hvis du har MSIhovedkort(prøvde på mitt Asus). Med et Msi Kt3-ultra og en Xp2000+(palamino) så falt idle tempen fra mellom 40-50grader ned til 25grader. Dette var forøvrig under WindowsXP. Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Det at slikt er innebygd i win xp er bare tull.. Jeg installerte cpucool på winxp, og fikk 10grader kjøligere CPU! Men den ble ustabil...hengte seg ofte opp når den idla. Lå forresten på ca 25grader Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Skjønner ikke helt hva du skal med det. Enten har du for høy tempratur på max load eller så har du det ikke. Om tempen er lav når du ikke gjør noe har jo ikke en dritt å si Lenke til kommentar
freddyk Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 bra å ha hvis man feks skal ha arbeidsro ved siden av pc'n =) ikke at min pc bråker så mye, men den står akkurat 10cm unna meg, så hvis jeg kunne satt ned hastighetene på viftene når jeg ikke bruker den hadde det jo hvert bra.. :wink: Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Leste nettopp om Rain og tilsvarende programmer i et nyhetsbrev. Les det her: http://www.informationweek.com/LP/columnis...nga/2001/06.htm Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 bra å ha hvis man feks skal ha arbeidsro ved siden av pc'n =) ikke at min pc bråker så mye, men den står akkurat 10cm unna meg, så hvis jeg kunne satt ned hastighetene på viftene når jeg ikke bruker den hadde det jo hvert bra.. :wink: Da er det bedre å kjøpe et viftestyringssystem. Det fins vel programvare som kan regulere viftene, men da må HK også støtte det. Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Når jeg prøver å kjøre slike programmer så laser CPU seg på 100% (full load) og jeg må reboote. Noen som vet hva dette skyldes? Mvh. Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå