Gå til innhold

Trenger litt hjelp med å kjøpe en stasjonær gamer PC fra komplett

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om dette er greie specs for en gamer pc? skal bruke den for å spille spill på max grafikk.

Trur jeg kjøper et grafikkort fåreløbig og kanksje oppgraderer senere en gang.

Lurer på om 550W powersupply holder til alt dette?

Link til konfigueringen til pcen: https://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10350

Her er speccs med skjerm:

Antec Nine Hundred sort miditower,

Corsair Powersupply 550W Bulk, black,

Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775,

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2

XFX GeForce 9800GTX+ 765M OC 512MB GDDR3

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Samsung DVD-brenner SH-S223Q/BEBN

Logitech Deluxe 250 Keyboard NO

PC Uten OS, White Box PC

Eizo 22" LCD FlexScan S2201WSE Grey

Håper på at jeg får noen gode råd om PC'en

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville heller valgt ett GTX 260 kort. Strømforsyninga holder fint , men kan kanskje bli litt liten hvis du skal over på SLI og noen flere harddisker etc... etterhvert.

Her er det nye oppsettet jeg tenker å kjøpe for 7.728,-:

Strømkabel PC m/Jord 2m

Støtsikker PC-eske

Antec Twelve Hundred

Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS,

Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775,

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket

Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB

Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2

XFX GeForce GTX 260 576M 896MB GDDR3,

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S,

PC Uten OS, White Box PC

------------------------------------------

Ser bra ut så langt eller?

Endret av Jazz89
Lenke til kommentar

Hvorfor hvorfor hvorfor skal du plage deg selv med et nVidia-hovedkort?

Sats heller på Intel sitt P45 hovedkort, og de bedre prisa ATI 4870/4850 skjermkortene.

Også kan det være lurt å vurdere behovet for bedre ram. Hvis overklokking er et tema (og nei, det er ikke skummelt eller særlig farlig), kan det fort bli litt slapt med 800mhz-ram. Da kan det være en idè å velge ram som går på 1000mhz. Det gir litt større rom for klokking.

Har du vurdert å sjekke flere nettbutikker? Netshop bygger komplett pc for rundt 300kr i tillegg. Ellers er det mye gøyere å bygge dem selv. Utrolig vanskelig å gjøre noe feil egentlig...

Lenke til kommentar
Hvorfor hvorfor hvorfor skal du plage deg selv med et nVidia-hovedkort?

Sats heller på Intel sitt P45 hovedkort, og de bedre prisa ATI 4870/4850 skjermkortene.

Også kan det være lurt å vurdere behovet for bedre ram. Hvis overklokking er et tema (og nei, det er ikke skummelt eller særlig farlig), kan det fort bli litt slapt med 800mhz-ram. Da kan det være en idè å velge ram som går på 1000mhz. Det gir litt større rom for klokking.

Har du vurdert å sjekke flere nettbutikker? Netshop bygger komplett pc for rundt 300kr i tillegg. Ellers er det mye gøyere å bygge dem selv. Utrolig vanskelig å gjøre noe feil egentlig...

Grunnen til at jeg velger et nvidia grafikkort er fordi jeg liker nvidia bedre enn Ati..

Jeg valgte det hovedkortet, fordi jeg ikke vil ha intel hovedkort, og jeg tenker jeg oppgraderer pcen en annen gang.. og intel p45 hovedkortene var litt dyre.

Sjekket og sammenlignet netshop, men samme specs på dette oppsettet på netshop ble dyrere, og jeg har ikke så stort budsjett.

Jeg går ikke for noe billig grafikkort, bare fordi det er billig..

Valgte nvidia for grafikkvaliteten og ikke ytelsen som et ati kort.

Har bestilt pcen for 2 uker siden allerede nå

Endret av Jazz89
Lenke til kommentar

åja, så ikke at det var en gammel post. Antok den var ny siden den lå på hovedsiden..

Men bare lurer, hva legger du i grafikk-kvaliteten? ATI og nVidia har vel så og si samme kvalitet på bildet de viser på skjermen.

Og P45-hovedkort er da ikke dyre... Nesten overbevist om at man får de til 850kr og oppover..

Lenke til kommentar
åja, så ikke at det var en gammel post. Antok den var ny siden den lå på hovedsiden..

Men bare lurer, hva legger du i grafikk-kvaliteten? ATI og nVidia har vel så og si samme kvalitet på bildet de viser på skjermen.

Og P45-hovedkort er da ikke dyre... Nesten overbevist om at man får de til 850kr og oppover..

Er bare at jeg alltid har hatt Nvidia kort, og synes de kjører ganske bra.

Visste ikke helt om P45 kortene var bedre, men trur ikke det går ann å endre på komplett bestillingen nå.. var 2 uker siden jeg bestilte, men siden du sier det så kommer jeg nok til å oppgradere PCen en annen gang med å bytte ut hovedkortet til et intel p45 (hvis ikke det har kommet noe nytt da) og kanskje quad core intel prosessor, og muligens 2 ati kort i SLI..

Har hørt at Ati kort er bra, men dette er en midlertidig løsning og prisen var ikke så gæren den heller på GTX 260 fordi det var 15% tilbud på den, og kosta 1.949 kr, men som jeg sa, jeg er en Nvidia dude:P

For alt dette ble det 7.728,16 kr

Posten kan stenges, har fått PCen nå.

Endret av Jazz89
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ettersom jeg har hatt denne pcen en stund, så byttet jeg ut hovedkortet mitt med et bedre hovedkort Asus Striker II Formula, nForce-780i SLI ,Socket-775, DDR2, 3xPCI-Ex(2.0)16, og det fungerte mye bedre til overclocking og var mer stabilt enn Asus P5N-D kortet.

byttet også prosessoren til Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 Ghz, og kjøpte XFX GTX 260 istedenfor fra starten av.

Så til folk som skal ha ny pc til nye spill, gå for en bedre prosessor enn Asus P5N-D og Intel E8400 er vel en god prosessor det og når den er overclocka litt, men om du skal spille Crysis og Far Cry 2 eller spill som krever mye f.eks, gå for en Intel Core 2 Duo, eller en rask Intel Quad Core Prosessor.

Kortene burde fungere greit med hverandre, og da burde man ha forholdsvis like god kvalitet på kortene med hastigheter.

Var litt noob med å kjøpe pcen for raskt, men har lært at om man skal ha et ganske nytt skjermkort for eksempel, så burde man ha rask prosessor og hovedkort så dem jobber sammen som dem skal, og kjører spill på max uten noen problem's.

Endret av Jazz89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...