Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Samboeren har følelser for en annen

Gjest Mann, 28

Anbefalte innlegg

Har som "livssyn" valgt å stole fullt og helt og åpent på samboeren min igjennom 5-6år (sammen i 7), noe hun vet. Det har forsåvidt ikke vist seg å være feil for idag kom hun til meg og sa hun hadde følelsere for en annen - før noe hadde utviklet seg - altså er hun ærlig med meg. Likevel angrer jeg nå litt på at jeg ikke var mer "sjalu". Hun har altså sagt hun har følelser for en annen og lurer på å gå fra meg. Jeg forsøker å be henne ikke "gamble bort" forholdet, det er vel ikke sånn at man har det helt topp i et forhold hele tiden? Hun mener vi har vært mye uenig osv de siste mnd, noe som nok er sant, og det er som jeg forstår det i dette tidrommet hun har tatt opp kontakten med denne andre (kjent ham fra mange år tilbake). Hun gir ikke uttrykk for at hun ikke elsker meg, men hun at "følelsene innerst inne er strekere for en annen". Nå er jeg knust; vi har det generelt sett fint, jeg har planlagt å dele livet mitt (og kanskje få til en familie?) med denne jenta og føler vi har en brukbar start på det med eget hus i over 5 år, greit nettverk, jobb osv. I mine øyne elsker vi hverandre høyt og hun sier hun "alltid vil elske meg", men tydligvis ikke på rette måten. Jeg vil henne bare godt (hun er faktisk real og jeg vet at slike ting som dette skjer) og bærer sålangt ikke nag og ønsker den beste utgangen for begge. Hun trøster meg og jeg har altså bedt henne tenke seg om.. Det skal hun. Er det verdt det? For henne? For meg? Noen med like erfaringer?

Jeg er livredd, dette er et mareritt.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min samboer gjennom 4 år var utro først og dumpa meg en uke etter at jeg hadde tilgitt henne. Hun fortalte at hun ikke hadde følelser for vedkommende og skulle satse videre på forholdet vårt om hun fikk sjansen. Vel, hun hadde meg på gress til hun hadde fiksa den andre etter en uke. Hun har fortsatt ikke klart å være ærlig.

Du skal være glad at hun er ærlig med deg. Jeg må si jeg forstår deg godt, det føles behagelig å ha det trygt, ikke sant? Du har også helt rett, slike ting skjer. Det er godt å høre at du ikke bærer nag, jeg tror egentlig at vi tenker ganske likt - det virker sånn på måten du skriver. Forhold går opp og ned, men blir nedturene lengre enn oppturene så går det skeis til slutt. Om hva er verd det? Hvis det ikke har skjedd noe mellom dem, så har hun ikke gjort noe galt - ikke sant? At man utvikler følelser for noen er jo ikke noe man kan noe for og at hun er ærlig beviser vel bare at hun kanskje er usikker? Det er håpløst å analysere en slik situasjon. Selvfølgelig er det verd å satse på hvis dere begge fortsatt er interessert i å få forholdet deres til å fungere. Hvis hun fortsatt elsker deg, men velger å kaste 7 år i dass så er jo det hennes valg.

For å si det slik, så håper jeg at eksen min har funnet det hun leter etter for jeg klarte tydligvis ikke å gi henne det hun trengte.

Lykke til uansett hvordan det blir. :)

Lenke til kommentar
Min samboer gjennom 4 år var utro først og dumpa meg en uke etter at jeg hadde tilgitt henne. Hun fortalte at hun ikke hadde følelser for vedkommende og skulle satse videre på forholdet vårt om hun fikk sjansen. Vel, hun hadde meg på gress til hun hadde fiksa den andre etter en uke. Hun har fortsatt ikke klart å være ærlig.

Du skal være glad at hun er ærlig med deg. Jeg må si jeg forstår deg godt, det føles behagelig å ha det trygt, ikke sant? Du har også helt rett, slike ting skjer. Det er godt å høre at du ikke bærer nag, jeg tror egentlig at vi tenker ganske likt - det virker sånn på måten du skriver. Forhold går opp og ned, men blir nedturene lengre enn oppturene så går det skeis til slutt. Om hva er verd det? Hvis det ikke har skjedd noe mellom dem, så har hun ikke gjort noe galt - ikke sant? At man utvikler følelser for noen er jo ikke noe man kan noe for og at hun er ærlig beviser vel bare at hun kanskje er usikker? Det er håpløst å analysere en slik situasjon. Selvfølgelig er det verd å satse på hvis dere begge fortsatt er interessert i å få forholdet deres til å fungere. Hvis hun fortsatt elsker deg, men velger å kaste 7 år i dass så er jo det hennes valg.

For å si det slik, så håper jeg at eksen min har funnet det hun leter etter for jeg klarte tydligvis ikke å gi henne det hun trengte.

Takk for svar, har inkke for vane å bruke forum til dette men et seriøst ryddig svar som det hjelper jo litt. Også ønsker jeg ikke å ødelegge det som evt kan brukes videre av forholdet hvis hun/vi mot formodning skulle gi oss en ny sjanse. Da må hun jo sikkert ta et oppgjør med han hun har følelser for også, det er sikkert tøft det og. Han later i utgangspkt til å være en real fyr som sier hun bare må velge selv (men hun ville vel alltids beskrive ham som real for meg kanskje da...) Som du sier; er vel kannskje umulig å ananlysere ja... Har nok en gagn fått bekreftet at hun jo er usikker på om hun vil bryte opp. Jeg er selv usikker på hvor mye jeg skal "presse på", jeg har så langt kun bedt henne ikke gå fra meg og å tenke seg om; selv om det har vart i 1-2 mnd denne forelskelsen så synes jeg det er kort tid å sette opp mot det vi har bygd opp sammen! Jeg alltid tenkt sånn uansett om jeg har blitt betatt av noen eller "begjært noen"; dette er uansett aldri verdt det opp mot hva jeg har. Jeg har følt meg ekstremt heldig og vært stolt av oss. Jeg håper i det lengste at det vil vare for jeg elsker henne så høyt og hun er min beste venn.

Lenke til kommentar

Hadde en lignende opplevelse for ca 1 år siden, og det er ikke moro. Vi flyttet sammen etter å ha vært sammen i over 6 år. Bare etter et par måneder begynte å hun å fortelle meg at hun var usikker på oss. Jeg tolket det som at hun synes forholdet ble kjedelig og forutsigbart etter vi flyttet sammen, og i ettertid tenker jeg kanskje det samme.

Jeg gjorde det slutt etter 1-2 måneder hvor ting ikke hadde blitt noe bedre, og jeg angrer ikke et sekund i dag. Har det bedre enn noensinne, til tross for at hun fant seg ny type relativt kjapt og nå bor sammen med han. Synes det blir litt feil å være sammen med noen fordi forholdet er "OK", og ikke mer. Jeg ville tatt en ordentlig prat med henne, og lagt det ut som det er. Man kan alltids bli tiltrukket av andre, men er hun en typisk "dagdrømmer" som ønsker å sveve på en rosa sky hele livet - så kan det bli vanskelig. Følte at eksen min var en helt annen person i den fasen hun var betatt av en annen, vi var på en måte ikke på samme nivå.

Uansett, lykke til..

Lenke til kommentar

Kan egentlig bare si at jeg hadde, et par år etter jeg og madammen ble sammen, følelser for en annen jente. Jeg sa ingenting, men det var ikke en hemmelighet at jeg var en del med denne jenta og lurte fælt på hva jeg skulle gjøre. Etter en stund gikk denne "forelskelsen" over og jeg sa det til madammen. Hun forsto meg veldig godt, og satte pris på min ærlighet. Nå har vi leilighet sammen og er på det åttende året i lag, og man kan si vi har det topp sammen!

Lenke til kommentar

Huff da, sjansen for å bli forlatt i en slik situasjon er jo stor da. Spessielt når hun har planer om å forlate deg selv om dere har hold på så lenge som dere to har, for hva da, en forelskelse hun har fått for en annen, som plutselig kan gå over. Eg blir lei meg her eg sitter rett og slett.

Sjansen for at hun haler ut tiden for så å plutselig gjøre det slutt er også stor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...