erlingba Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Her er mine tre forsøk: Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Artig å prøve, kjipt å vente. Bildekvaliteten var ikke mye moro når man er blitt for godt vant. Ingen tvil om at det kun blir digitalt på meg fra nå. var fornøyd med å få til å time dråpene, og at jeg fikk eksponert riktig. Måtte jobbe litt for å få til flere sekunders lukkertid. Men jeg burde jobbet mer med å få et ryddigere bilde (er jo så vant til å kunne croppe...) : Litt dårlig timing med bussen, men ellers ble brua stilig i siluett: tatt på akam-tur. ble flotte farger, mye støy: Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 ah, bildene endelig tilbake. Mitt tema for utfordringen var industri. Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Da var bildene i havn, og jeg må si jeg liker den litt "rå" kvaliteten på de digitale versjonene. Støy er ikke alltid en uting. Men jeg klarte til slutt å velge ut tre bilder. Endret 25. september 2008 av Jacobs1k Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Da fikk jeg endelig hentet bildene, litt dårlig kommunikasjon mellom Japan Photo på Strømmen og meg... Artig å bruke analog film, mange år siden sist. Er rimelig godt fornøyd med resultatet, men kanskje ørlite skuffet over mengden støy i bildene. Skulle også ønske jeg kunne crope og rette på horisonten, men sånn er livet:-) cash is king exif: håndholdt, ca 60-70mm, f/5,6 rødt på hvitt exif: tja... badedam exif: stativ og gradert gråfilter Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Her er mine bidrag til utfordringen. Det er år og dag siden jeg fotograferte analogt så det var artig med litt filmknipsing igjen. Her er mine tre bidrag, resten finnes på flickr: Dette bildet sendte jeg en liten tur innom Aperture for litt klipping. det var et par skjemmende detaljer som jeg ville ha bort, orginalen finner dere på flickr som sagt. Lenke til kommentar
mofle Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Har nesten ikke brukt analogt før, så dette var nytt for meg. Her er 3 av orginalene rett fra cd'en: Lenke til kommentar
cselnes Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 en morsom opplevelse Lenke til kommentar
ssfreud Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Her er mine resultater: Endret 24. september 2008 av ssfreud Lenke til kommentar
otveit Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 interess<nt utsikt fra "hjemmekontoret" mitt tanksen på laksevåg pluss netcombygget ferjetur Lenke til kommentar
GBD Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Mitt bidrag: Light my way Rear Window Sky high Legger ved noen cheesy titler for moro skyld Endret 25. september 2008 av GBD Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Bildene er tatt i Stavanger. På vei hjem til Bergen ser det ut til at kameraet har skrudd seg på av seg selv og spolt seg fremover. Jeg fikk i hvert fall ikke tatt mer enn 8 bilder. Litt ergerlig. Bortsett fra det var det en artig utfordring, men jeg savnet faktisk å ha kontroll med blender og lukkertid. Det hadde jeg ikke trodd! I tillegg bråkte jo kameraet som et lite uvær, både under fokusering og når bildet ble tatt. mvh Øystein Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 mine bidrag, men fikk det for travelt denne uken. Lenke til kommentar
Hofstater Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Mine bidrag Meget gøy å ta bilder analogt. Krever faktisk at man konsentrerer seg for å få det slik man vil ha det. Føler jeg har lært mye av denne dugnaden. Takk til Akam og Japan Foto. Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 *hmprf* Var mer moro å fotografere enn å se resultatene i hvert fall. Jeg merker jeg har vært alt for godtroende med tanke på autofokusen. Dvs, er vel blitt for bortskjemt med intelligent autofokus på DSLR.. *meep* Lillesøster, som også var med på utfordringen. Hun fotograferte vannet og omgivelsene ellers, jeg fotograferte henne. Gubbeluren Fuktig opplevelse Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Vet jeg er fryktelig treig med å sende inn mitt bidrag, men tok sin tid med fremkallingen pluss at jeg har vært opptatt. Uansett så er mine tre utvalgte her: Bildene er uredigert, men et par av dem er snudd for å få dem riktig vei. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Da fikk jeg endelig mine bilder. ... Ble faktisk ganske så skuffet over kvaliteten. Tror jeg holder meg til digitalt jeg. Ble egentlig ikke så fornøyd med noen..., men disse synes jeg så greie ut. (det jeg ble mest fornøyd med var fuglene....., men når dette ble tatt, holdt jeg i min trofaste E-3..., så krediten må nok tilfalle dama...) Bokeh'n var jo elendig... (forventa ikke stort heller da...) Alt i alt; Utrolig GØYAL utfordring ... uten de største resultatene for min del. Håper oktoberfesten går bedre... Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Da kom omsider mine bilder også. Er ikke fornøyd med noen av dem fordi jeg føler de ikke er gjennomtenkt nok, men det er i allefall noe. Gøy å prøve analogt, selv om resultatet er labert Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Analogt var en utfordring, og det frister til gjentakelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå