Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med skjerm ved oppstart

Anbefalte innlegg

Hei

Lette gjennom forumet, men kunne ikke finne noe som hjalp meg med dette problemet.

Har en viewsonic vx922 skjerm. Har hatt den i nesten 2 år.

Oppsto ett problem nylig. Ved oppstart av maskinen fungerer alt normalt, men da jeg skal inn på desktoppen blir skjermen svart og av/på knappen står og blinker.

Hvis jeg restarter en gang eller to kommer den inn i Windows som normalt, men det skal jo ikke være sånn.

Fikk et tips om at det kunne være refreshraten, men denne er satt ned til det laveste (60Hertz) og problemet er fortsatt der.

Tok med toweret på jobben og fikk det testet av vår it-avdeling og alt ser bra ut der.

Noen som har noen tips her?

På forhånd takk

Tore

Endret av Tore83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Lette gjennom forumet, men kunne ikke finne noe som hjalp meg med dette problemet.

Har en viewsonic vx922 skjerm. Har hatt den i nesten 2 år.

Oppsto ett problem nylig. Ved oppstart av maskinen fungerer alt normalt, men da jeg skal inn på desktoppen blir skjermen svart og av/på knappen står og blinker.

Hvis jeg restarter en gang eller to kommer den inn i Windows som normalt, men det skal jo ikke være sånn.

Fikk et tips om at det kunne være refreshraten, men denne er satt ned til det laveste (60Hertz) og problemet er fortsatt der.

Tok med toweret på jobben og fikk det testet av vår it-avdeling og alt ser bra ut der.

Noen som har noen tips her?

På forhånd takk

Tore

Har samme problem selv, bare at jeg ikke kan se noe annet enn musen så jeg kan ikke innstille noe.

Lenke til kommentar

Har samme med en viewsonic VG2030wm hvis brukt med DVI.

Problemet er dårlige eller korrupte EDID data i skjermen og grafikk driver som notorisk benytter disse uansett verdi som fetches.

Ved installasjon av catalyst 8.8 kom den med data fra EDID på 1600x1200 og 200hz for DVI settingsen og som non-pnp-display.

Når av/på knappen blinker har skjermen tryna med feil oppløsning og/eller refresh rate.

Du kan stort sett få den igang igjen ved å gjøre den strømløs i 60 sekunder.

Fikk ikke i det hele tatt brukt VG2030wm skjermen min med Vista og ATI 48xx med DVI . Har nå byttet den med en annen viewsonic vi har i huset som er 22" og av nyere type VG2230wm og denne går uten problemer.

Problem skjermen står nå på en pc som kun benytter VGA analog så det er forsåvidt greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...