Urbanlapp Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) En av mine harddisker har avgått med døden, den ga fra seg klikkelyder og gikk bort. Er det mulig å få ut data fra den uten å bruke firma til det? Endret 15. september 2008 av Urbanlapp Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Kanskje mulig dersom du har en indentisk hdd liggende, demontere begge og overføre diskene til den som fungerer. Men skal ikke si det sikkert. Uansett må du vite hva du gjør. Google litt og see om det går. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Nei, det er det ikke. Men er jo alltids lov å prøve.... Muligheten er som sagt å flytte platene til en tilsvarende disk. Ikke en særlig lett jobb med andre ord. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Det finnes håp, men håpet er forsvinnende lite. Hvis disken din tikker for så å stoppe så er mekanikken sannsynligvis gått heden. Det er veldig lite å gjøre med, men det hender at det er mulig å tvinge disken til å lese ut data, men er det mekaniske feil så er det stort sett nytteløst. Kanskje mulig dersom du har en indentisk hdd liggende, demontere begge og overføre diskene til den som fungerer. Men skal ikke si det sikkert. Uansett må du vite hva du gjør. Google litt og see om det går. Herregud! Hvis du virkelig vil ta livet av ett hvert håp om å noen gang redde de data som ligger på disken, så er dette det første du bør prøve. Årsaken til at du ikke skal gjøre dette er at det er støv i rommet ditt. Støvkorn på planene i disken blir som fjelltopper for lesehodet. Årsaken til at det er kostbart å drive med recovery av disker er at de har spesielle støvfrie rom og ikke minst utstyr til å lese av diskene utenfor diskens egne lille kabinett. Lenke til kommentar
Urbanlapp Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Takker for innspillene! Var redd for at konklusjonen var at det var lite håp for den.....er glad jeg har sikkerhetskopi av det meste, men selvsagt ikke det viktigste.... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Takker for innspillene!Var redd for at konklusjonen var at det var lite håp for den.....er glad jeg har sikkerhetskopi av det meste, men selvsagt ikke det viktigste.... IBAS starter på ca 3500 hvis jeg ikke husker helt feil. Er dine data viktige nok? Lenke til kommentar
Urbanlapp Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Takker for innspillene!Var redd for at konklusjonen var at det var lite håp for den.....er glad jeg har sikkerhetskopi av det meste, men selvsagt ikke det viktigste.... IBAS starter på ca 3500 hvis jeg ikke husker helt feil. Er dine data viktige nok? Ikke i nærheten en gang... Lenke til kommentar
Urbanlapp Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Og plutselig våknet den til liv, ingen klikkelyder, alt ser greit ut! Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Sånn, nå legger du alt det viktigste du har på den Lenke til kommentar
chros94 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Sånn, nå legger du alt det viktigste du har på den På CD/DVD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå