Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HP 6510B bedriftslaptop - litt generelle problemer. Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Har en bedriftslaptop med følgende kvalifikasjoner:

- Intel Celeron M540 (1,84GhZ)

- 1024 MB RAM

- 80 GB Harddisk

- Intel Mobile 965 Express Chipset Family m/ Intel GMA X3100

- 14.1" skjerm

- Windows Vista Home Basic 32-bit

Uken før skolestart, frøs maskinen så og si totalt. Den ville ikke reagere på noe, og jeg tenkte det kanskje kunne være for mange prosesser eller programmer som kjørte på en gang. Jeg restartet maskinen, men den var like treg.

Jeg brukte derfor gjenopprettings-CD'ene jeg fikk med maskinen da jeg fikk den, og fikk gjenopprettet maskinen til utgangspunktet.

Da fungerte den i 1-2 uker, før Windows ikke ville starte. Det var da bare en liten hvit prikk som blinket oppe i venstre hjørne ved forsøk på booting.

Ved dette tidspunkt tok jeg kontakt med skolens dataansvarlige. Han sa at jeg måtte prøve CD'ene igjen, og at jeg måtte kontakte selger dersom dette ikke fungerte.

Jeg gjorde dette, og da levde den 2-3 dager før jeg fikk en melding om at Windows var ødelagt og trengte reperasjon, da fra Operativsystems-CD.

Jeg hadde naturligvis ikke denne, og jeg tok kontakt med selger.

Selger henviste meg til InfoCare, som tilsynelatende KUN tar seg av hardware-problemer.

Jeg prøvde deretter CD-ene en 3. gang. Siden da har den fungert fint, uten at den har gått treg! Dette siste gjenopprettingspunktet var forrige uke.

Nå lurer jeg på hva som skjedde? Hvordan kan jeg forebygge/forhindre dette fra å skje igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...