WheelMan Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Enkelt og greit uten mikkmakk og spørsmål om hva jeg skal med det, hvordan får jeg denne jäkelskapen til å starte fra en bootbar minnepenn? Jeg vet pennen fungerer, problemet er bare at det kun er HDD som er listet opp i boot-menyen. Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Du nevner ikke om det er bios som er låst eller om PCèn er passordlåst ved innlogging til OSèr. Om Bios ikke er låst så kan du ved å trykke F2 under Dell Logoen komme inn i bios. Her kan du endre Boot menyen. Etter dette er det F12 knappen for å velg boot fra ev. cd-rom / minnepenn osv osv Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Det er BIOS som er låst, så jeg får ikke endret boot-menyen. Under F12-"menyen" står som sagt kun HDD oppført, samt Setup og Diagnostics Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Ok Mulig passordet resettes om du flasher biosen. Nyeste bios er A07 og kan hentes her: http://support.euro.dell.com/support/downl...tid=&impid= Om ikke link fungerer så velger du pc type her: http://support.euro.dell.com/support/index...amp;language=no Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Dette ligner mistenkelig mye (identisk) på min egen PC jeg har fått utlevert av Skien VGS. Du skulle ikke tilfeldigvis være elev der? Jeg prøvde selv å boote en Ubuntu Live-CD med den, men som du selv ser, så er det lagt sperre slik at man bare kan starte fra harddisk. En mulig løsning vil være en reset av BIOS ved å ta ut CMOS-batteriet, slik som denne karen her har gjort. Jeg har dog ikke gjort det selv - jeg prøvde live-CD kun ut av kjedsomhet - så du gjør det eventuelt på eget ansvar. ... Og hvis det er slik at du er elev på Skien VGS så vil det jo også være overtramp av skoleregler, naturligvis. Endret 17. september 2008 av Hawko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå