Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SMC Barricade 7004 + Bluecom = 1 av 3 funker

Anbefalte innlegg

Kjøpte en SMC Barricade 7004, en venn av meg har den og sa den ville funke perfekt, slik den gjør hos han. Men slik er det tydligvis ikke hos meg. Jeg hater når sånt skjer.

Den datamaskinen som funker er min egen. Den eneste med WinXP.... Den andre har Win2000pro installert og den tredje har Win98.

Jeg gjør alt de sier i manualen, alt er ok frem til når jeg skal få IP av routeren. Da får jeg fra Win200 "DHCP server unreachable" og fra Win98 heilt random IP.

Jeg kan ikke gå inn på routeren fra noen av de 2 pcene som ikke funker. Jeg kan ikke pinge den heller.

Når jeg logger inn på routeren fra XP maskinen ser den bare XP maskinen som tilkoblet. På routeren lyser grønt og oransje lys på alle 3 pcene.

Jeg kan derimot koble alle pcene ut, koble de 1 etter 1 rett inn i ADSL modemet og internett funker på alle 3.

Noen tips? Noen vet hva som er gale? Noe jeg kan kanskje bytte den inn i for at jeg slepper å stresse? Jeg har lite tid så jeg vil få det gjort så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

okay:

satt inn IP kabel (testet til å funke perfekt) i router og win 98 maskin. Skrudde på 98 maskin. jekk inn i settings for nettverket, inn på TCP/ip protokoll og valgte obtain automatisk IP (d va allerede sånn, men jeg sjekket det siden det stod i manualen).

Så skrudde jeg av automatically detect settings i IE.

videre skulle jeg velge RUN og skrive WINIPCFG. Det poppet opp en boks og så sko jeg trykke "release" og "renew". Men her skjedde det ingen ting. Jeg skulle da få ip av routeren. IP'ene som stod der var heilt forskjellige enn de som skulle være der.

Routeren er heilt ny fra komplett: barricade 7004 ABR EU

jeg må vist forte meg hvis jeg skal kunne angre!

Lenke til kommentar

prøv å gjøre det på samme måte som i xp. tror dette skal gå i win98 også. kjør-->command-->ipconfig/release-->ipconfig/renew. mener det var slik jeg måtte gjøre det for å få det til å virke på win98 maskinen. (har gått over til xp nå så jeg har ingen mulighet til å sjekke om dette er korekt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...