Gå til innhold

Datamaskiner til ungdomsbedrift.

Anbefalte innlegg

Hei. Vi er en nyoppstartet ungdomsbedrift.

UBèn skal lage diverse datamaskiner og selge.

Jeg lurer på endel, og håper på kjappe og ordentlige svar:

Går det ann og få til en deal med f.eks amentio om prosenter, eller billigere utstyr siden vi skal bestille endel? Er det noe og tjene på og f.eks kontakte antec og kjøpe kabinett rett fra dem?

Så pc oppsettet:

Har tenkt endel på hva slags typer pcer vi skal selge, kom frem til dette:

Billig mediapc -> https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=66766.

Medium mediapc ->

Kontorstajonær ->

Gamingstasjonær ->

En skolelaptop ->

En dyrere laptop ->

Som du kanskje ser har jeg kommet opp med ett forslag på en meget fin og billig mediapc, er det noe du vil endre på der?

Vi er som sagt en Ungdomsbedrift. Vi går 3.året data og elektronikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tips til en stille kontor pc.

Bytt til en større CPU kjøler og fjern viften, så bruker dere bare kabinettviftene som kjøling. Kjør disse ned til minimumsharstighet og det blir virkelig stille. Dropp CD/DVD drev. Det er helt unødvendig.

Trenger ikke mer lagring enn 30GB, de aller fleste kontorer har en felles server/backup løsning.

post-95203-1221466656_thumb.png

Lenke til kommentar

Bytt til en større CPU kjøler og fjern viften, så bruker dere bare kabinettviftene som kjøling. Kjør disse ned til minimumsharstighet og det blir virkelig stille. Dropp CD/DVD drev. Det er helt unødvendig.

Trenger ikke mer lagring enn 30GB, de aller fleste kontorer har en felles server/backup løsning.

Dårlig oppsett, syns jeg.

Unødvendig med SSD-harddisk, kjøp en f.eks. 250gb. Grei prosessor, og dvd-drev er et must, siden dettte skal være en multimedia-maskin. Tenkt på skjerm?

Det kan forresten være lurt med en stille løsning..

Lykke til!

Lenke til kommentar

Unødvendig med SSD-harddisk, kjøp en f.eks. 250gb. Grei prosessor, og dvd-drev er et must, siden dettte skal være en multimedia-maskin. Tenkt på skjerm?

Lykke til!

Hvis du er ute etter en multimediapc kjøper du ikke oppsettet jeg satt opp nei. En stille kontorpc er noe ganske annet...

Lenke til kommentar

Lykke til!

Hvis du er ute etter en multimediapc kjøper du ikke oppsettet jeg satt opp nei. En stille kontorpc er noe ganske annet...

Kontor pcen trenger ikke være utrolig stille, så går nok ikke for noe SSD disk, da dette koster flesk i forhold til GB du får.

Cd dvd er ett must for hvermansen som skal ha pc på kontoret, og da dette koster 300 kr og ikke bråker når den ikke brukes, er ikke støy noe spess problem.

Ellers fine oppsett. Lurer litt på hva slags kabinett vi skal velge til en vanlig kontorpc.

Noen som har noe oppsett på "gaming" pc`?

Lenke til kommentar
Hvor dyr skal gameren være?

Kan være lurt å ha to, eller en for 10 000 - 12 000, konfigurerbar.

PS: Husk OS i prisen. Home premium bør være på alle. Basic er dårlig og koster bare to hundre mindre, og ultimate er bare penger ut av vinduet.

Lars

OS har vi absolutt tenkt på, men det blir en annen diskusjon, så her prater vi bare maskinvare.

Rundt 10 000- 12 000 høres meget bra ut!

Lenke til kommentar

Firekjernen er god til tunge, brede oppgaver som videoredigering men til gaming gir intel duo 8500 bedre ytelse, og koster mindre. :yes:

Er det nødvendig med et slikt grafikk-kort? Det er varmt og sluker strøm, men ytelsen er svært god. se også på billigere kort i crossfire!

Husk forresten at intel kommer med core i7 og ny sokkel i oktober :dribble: da settes også de "gamle" ned i pris.

Lenke til kommentar

Er snakk om 150-200 kroner mer for et 2x2 Gb 1000 Mhz sett. Ville glatt kjøpt 2x2 Gb istedenfor 4x1 om det var snakk om 200 kroner. Det er vel uansett ikke snakk om noe overklokking når denne bedriften selger ferdige PCer. Derfor holder det lenge med 800 Mhz-minne som man får ned i 500 kroner for 2x2 Gb. ;)

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...